Unøyaktig turbotrykksmåler

Anbefalte innlegg

Har nettopp montert en VDO turbotrykksmåler i en '92 s4, men den avviker veldig fra den standard digitale turbotrykksmåleren. Ved tomgang ligger den på -0,1 bar, mens den digitale viser 0.4 bar (overtrykk, dvs at turbotrykksmåleren skulle ha vist -0.6 (?) og ved fullt pådrag viser den digitale rundt 2bar, mens VDO'en viser maks 0.5 bar (skulle ha vist 1bar). Har koblet måleren på slangen som går inn i toppen av dumpventilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har koblet alt riktig så er det noe kødd med måleren. Koblet min inn på slangen som går inn på motronicen og synes det virker greit, kortere slange er vel det eneste gode argumentet for det da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal vel ikke ha noe å si at slangen er 2.5m?

når jeg clutcher etter fullt ladetrykk så synker måleren til -0.5 bar, helt til jeg slipper clutchen igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har gjort akkurat samme som deg, og har en svart måler.. :P husker ikke merke.. men har ikke samme problem som du gitt.. må vere noe bull med måleren din.. få lånt deg en annen du, å sjekk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er det motronicen henter ut trykk da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe med at hvis wastegaten lekker litt, så får du feile verdier, prøv å koble den til bensintrykksregulatoren, det hjalp for min del (og sannsynligvis reddet motoren fra 0,5bar for mye trykk)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er det motronicen henter ut trykk da?

 

Mener det er bak på innsuget...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koblet meg inn på slangen til motronicen nå, og da ble alt plutselig mye bedre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe med at hvis wastegaten lekker litt, så får du feile verdier, prøv å koble den til bensintrykksregulatoren, det hjalp for min del (og sannsynligvis reddet motoren fra 0,5bar for mye trykk)

 

Hva mener du Christian? "reddet" motoren? Hadde du lekk i WG? fortell?? (kanskje via pm?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du Christian? "reddet" motoren? Hadde du lekk i WG? fortell?? (kanskje via pm?)

 

mja, sånn som det var hadde jeg jo en slurende clutch så jeg fikk igrunn ikke nok motstand til å få skrudd opp trykket nok. Kjørte en stund i påvente av ny clutch uten boostcontrolleren, da bare med et T-stykke ut fra resirk-ventilen, og enda et t-stykke der igjen til måleren før slangen gikk inn på wg., drev da og skrudde på wg og fikk ikke høyere trykk enn 1-1,1 bar. Jeg så ikke på den orginale og stolte på at den skikkelige måleren viste rett.

Så fkk jeg et tips om at det ikke gjerne var lurt å ha måleren plassert der for hvis wg lakk litegranne ville måleren få for lave verdier - at det var bedre å ha den plassert ut fra bensintrykksregulatoren, som sagt så gjort - jeg flyttet sensoren til måleren opp der og vips ladet jeg visst plutselig 1,5-1,6 bar:o

Hadde jeg ikke fått det tipset så hadde jeg garantert fått opp trykket til 1,7 med ny clutch og boostcontrolleren der måleren stod plassert - da ville jeg i virkeligheten hatt over 2bar og det hadde nok endt med brente stempler - Så takk skal du ha Reidar:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.