#1 Skrevet Mai 30, 2007 er jo mye snakk om at åpen dump på 1,8T bla ikke er bra for motoren osv.. men det var en a3 på vålerbanen for kanskje 3- 4 år siden spom ble chippet av ts racing, denne a3`n hadde slik kvittre lyd i dumpen.. har litt lyst på slik lyd, men det det samme som åpen dump og dermed ikke er bra? PS: Gidder IKKE å høre om at det er for japse biler og den slags!! Vil høre om det kan gjøres eller ikke uten noen form for problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 30, 2007 HKS har vel en slik dump som lager den kvitre lyden og den er åpen så vidt jeg vet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 30, 2007 HKS har vel en slik dump som lager den kvitre lyden og den er åpen så vidt jeg vet ok, men det vil si "No good"!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 30, 2007 Det er ikke noe særlig, hvis du søker litt så finner du ut hvilke problemer dette bringer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 30, 2007 1.8t motorene får jo kvitring bare ved å sette på et åpent filter?? Isåfall kan du bare blende ventilen... Ikke helt heldig. Men du får lyd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 30, 2007 Hvis du tar vekk den orginale resirkulerende og blender alle tilkoblinger, vil du få kvitre lyden, men du trenger da å ha satt et åpent luftfilter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 30, 2007 HKS har vel en slik dump som lager den kvitre lyden og den er åpen så vidt jeg vet vet du hvor den er og få tak i? skulle gjerne hatt sånn lyd uten og belaste turboen noe mer;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 30, 2007 Spørs å bra det er å blende igjen slangene..da vil jo trykket/luften gå over turbobladene igjen å bremse turboen no grøvere.. Blir det ikke da, lengre tid å få gjennopprettet "farten" på turbinen? Hørt om flere tilfeller der den har tatt kvelden hehe:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 30, 2007 blir nok så den "orginale" TS forge ventilen blir værende der hører jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 30, 2007 blir nok så den "orginale" TS forge ventilen blir værende der hører jeg. Joda, du må ta vekk dumpen å få tøff lyd. Å så bare selger du forge'en til meg:rolleye: Neida:) , å kjøre uten dump er ikke å anbefale på vanlige turboer med messing-lager. Det blir et veldig brått rettningsskift på turbinbladene(det som lager den tøffe lyden) og derfor en veldig stor påkjenning på lager i turboen. Kjøp deg som sagt heller en sånn "japse-style" resirk dump eller lignende for å spare turboen din for unødvendig slitasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 31, 2007 Å kjøre uten ventil er bare tåpelig. Da ødelegger man turboen over tid, samt at man får tregere spoolup etter girskift eller etter å ha sluppet opp gassen for så å gi på igjen. MEN, det finnes da virkelig ørten forskjellige resirkuleringsventiler på markedet som både resirkulerer, men også slipper ut bittelitt luft slik at det blir lyd uten at det blir så mye luft som slippes ut at motoren går dårligere. Her er for eksempel FORGE sin utgave, siden alle her på forumet sverger til Forge Motorsport virker det som: http://www.turbofun.no/product/8608/8610/436875/_Forge_Hybrid_Valve.html Dermed var det problemet løst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 31, 2007 Å kjøre uten ventil er bare tåpelig. Da ødelegger man turboen over tid, samt at man får tregere spoolup etter girskift eller etter å ha sluppet opp gassen for så å gi på igjen. MEN, det finnes da virkelig ørten forskjellige resirkuleringsventiler på markedet som både resirkulerer, men også slipper ut bittelitt luft slik at det blir lyd uten at det blir så mye luft som slippes ut at motoren går dårligere. Her er for eksempel FORGE sin utgave, siden alle her på forumet sverger til Forge Motorsport virker det som: http://www.turbofun.no/product/8608/8610/436875/_Forge_Hybrid_Valve.html Dermed var det problemet løst. den så jo ut som den skulle funke.. noen som har prøvd denne? ikke at jeg kommer til å bruke 2000kr på en slik en, så mye har ikke lyden å si:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 31, 2007 har ikke prøvd den, men en GFB Hybrid dump og den lager slik lyd som du vil ha! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 31, 2007 har ikke prøvd den, men en GFB Hybrid dump og den lager slik lyd som du vil ha! og en slik dump kan man kjøre helt sikkert med uten å få feil blanding av luft/beinin uten feilkoder osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 31, 2007 og en slik dump kan man kjøre helt sikkert med uten å få feil blanding av luft/beinin uten feilkoder osv? den slipper ut litt luft av systemet når man gir på. Men den går normalt ved pen kjøring. Dette er fordi resirk trakta ligger "lavere/tidligere" i veggen til dumpen og den åpne porten sitter lengre opp. Det er med blindlokk osv på disse så man kan lage en resirk eller vanlig åpen dump også. Men litt feil blanding vil man nok få men ikke på langt nær like mye som på en vanlig åpen ventil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...