Anbefalte innlegg

får ikke kaldluft ut av klimanalegget i min s2.

har ingen feilkoder med vagcom. men kommer bare ikke kald luft.

hvor kan jeg måle om kompressoren får spenning? eneste ledningen jeg finner er gul/grønn.

evt andre tips??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er flere som har møtt varme dager uten kulde fra klimaen.

Om du trykker på sirkuleringsknappen på klimaen din og pil opp samtidig kommer du inn i en meny. Gå på kanal 1 - og trykk resirkuleringsknappen igjen. Da kan du lese ut noen feilkoder som går direkte på klimaanlegget. Disse bør vel kommer via vagcom også, men kan jo være noe å undersøke?

Har du væske på anlegget da? Kommer det isåfall opp på vagcom?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vert inne både med vag com og inne i klimadisplayen.. viser ingen feilkoder..

er vel en trykkvakt for væskenivået.. lurer på om det er en av di som står fremfor klima radiatoren?

og hva jeg eventuelt skal måle på den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den gule og grønne ledningen inn på kompressoren skal vel ha 12 v om jeg ikke tar veldig feil. Du kan iallefall tvangsskjøre kompressoren ved å sette 12 v på denne.

Hvis kompressoren ikke kobler inn får du selvsagt ingen kaldluft. Om du tvangskjører kompressoren og du fortsatt ikke har kaldlfut er antakelig anlegget tomt for gass. Har du målt trykket på anlegget?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey.. får prøve det.. har ikke målt trykket på anlegget, vet heller ikke hvordan man gjør det :)

tengte bare å prøve di enkle tingene før jeg setter bilen på verksted.

men hvis anlegget er tomt for gass er det ikke bare å koble over trykkvakta bare for å teste?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hva jeg skal måle på trykkvaktene.. å om det er trykkvaktene som står fremfor ac radiatoren? ene er grønn å den andre rød..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den gule og grønne ledningen inn på kompressoren skal vel ha 12 v om jeg ikke tar veldig feil. Du kan iallefall tvangsskjøre kompressoren ved å sette 12 v på denne.

Hvis kompressoren ikke kobler inn får du selvsagt ingen kaldluft. Om du tvangskjører kompressoren og du fortsatt ikke har kaldlfut er antakelig anlegget tomt for gass. Har du målt trykket på anlegget?

Hvor er den gule og grønne ledningen plassert?: klø : Er det samme på S4? Har lett etter de, men finner de ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min går den over frontbjelken og til en kontakt ved høyre frontlykt.. så gå den derifra å ned på ac pumpa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvordan man sjekker om det er nok gass på anlegget?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvordan man sjekker om det er nok gass på anlegget?

Tror du må få et verksted med rette utstyret til å gjøre dette. En trykktest vil jo avsløre om det er lekasjer, hvis det er lekasje så vil det være lite gass på anlegget også skulle jeg tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare for å avslutte denne. så var feilen for lite gass. er fylt med sporstoff for å se eventuelle lekkasjer. så nå blåser det kaldluft igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.