Hva er den "oljeventilen" på innsugsslangen til? (1,8T AEB)

Anbefalte innlegg

På AEB motoren går det et metallrør fra utløpet på blokken og rundt til innsugsslangen i forbindelse med veivhusventilasjonen. Der veivhusventilasjonen møter innsugsslangen(Rett før turbo) er det en slags ventilsak. Hvilken funksjon har denne? Den jeg hadde var morken og uten effekt. Trenger jeg denne? Jeg har montert catch tank, men istedenfor å ha et lite filter på og la oljeåndingen gå ut i det fri, kjører jeg en slange fra tanken og til innsuget. Så bør jeg skaffe meg en ny slik ventilsak, eller er det unødvendig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe svar men min ventil virker nøyaktig like tullete som din. Var ingen reel ventilfunksjon som jeg kunne se. Det eneste den har bidratt med hos meg så langt er å samle opp litt olje som laget en liten flekk på garasjegulvet :P.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skudd i blinde: Kan det være en form for lyddemper kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, jobber ikke du på Møller?

Lyddemping av veivhusventilasjonen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he, jo gjør det men, veit noen biler f.eks a4 b6 130 TDI har lyddemper på turbotykkslangen. Regner med det er for å ta opp "pulslyder" elns. så tenkte litt i de baner. Jeg veit ikke helt men, kan prøve å huske å sjekke opp. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.