GolfII: bolt som brakk ved vannpumpa på 16v

Anbefalte innlegg

Hei! for ca 1 år siden, så skulle jeg skru på vannpumpa på 16v'n, klarte da og brekke en bolten (forstår ikke hvordan, dårlig bolt, trakk den ikke til noe bra)

fikk til slutt borra opp denne.. men uten gjenger, fylte da i slik "stål-plast" og fikk gjenga oppat.

synes ikke dette er noen god løsning, selvom det fungerer og er tett, så er det bare noe jeg ikke liker

finnes det noe jeg jeg kan fylle dette med? sveise eller noe og gjenge opp sveisen? det vil jo bli mer holdbart det?

noen innspill og synspunkter på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

borre opp til neste størrelse på bolt og gjenge opp att eg vel det beste..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en av de skruene som holder pumpa fast i blokka?

Hvor er den plassert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det tor!

sjekk bilde for plassering!

DSC_0021.JPG

er jo relativt spesielle bolter til detta her! skal jo ha servo jeg da! så da er det botler med mutter sånn ca halvveis på osv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

helicoil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det tor!

sjekk bilde for plassering!

DSC_0021.JPG

er jo relativt spesielle bolter til detta her! skal jo ha servo jeg da! så da er det botler med mutter sånn ca halvveis på osv :)

Jeg hadde akkurat samme problem på en 1,6d jeg hadde. Det var mildt sagt et H****te å få det tett.

Endte opp med å lage en brakett fra det skru hullet opp til høyre for å få nok press på o-ringen.

Tror det meste ble prøvd. helicoil, "super-stål", borre opp osv. Husker ikke om det var noe spessielt med den motoren som gjorde at de ble mer problem en på din. men vil iallefall råde deg til å unngå å ta det opp igjen om det er tett nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke testa med trykk enda da.. bare å helt vann i systemet! var tett da!

men går det f.eks ann og sveise fast en gjengestang der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men går det f.eks ann og sveise fast en gjengestang der?

Det går dårlig iom at blokka er støpejern og gjengestanga er vanlig svart.

Hvorfor ikke bare helicoil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er en slik "helicoil" ? ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter å ha lest litt, så virker helicoil ut som noe som "erstatter" tapte gjenger, ved å borre ut større og gjenge opp og "skru" inn "liksom-gjenger" ? til den størrelsen man skal ha? finnes dette til M8x1.5 da?

og hvor får man så tak i dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter å ha lest litt, så virker helicoil ut som noe som "erstatter" tapte gjenger, ved å borre ut større og gjenge opp og "skru" inn "liksom-gjenger" ? til den størrelsen man skal ha? finnes dette til M8x1.5 da?

og hvor får man så tak i dette?

Det stemmer.

Fåes hos alle assorterte jernvaresjapper.

TESS ol er greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.