Anbefalte innlegg

Begynner å bli endel av disse. har ikke, postene. men har et nytt problem.. har ikke no bremselys.. trodde først det var brytern så den byttet jeg men hjalp ikke no. tok å målte litt ista, og det kommer ikke no strøm bakover, så da er det ikke pærene eller no heller.. sikringer er sjekket.. kan det være dårlig jord? hvor i såfall blir den jordet? hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan prøve å måle mellom pluss på lyktene dine og en skrue eller noe som står i karosseriet, eventuelt skrape en liten flekk blank. dette for å sjekke om du har dårlig jord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket at du har spenning innog ut på bremselys bryteren? Sjekk deretter om ledningen er hel fra bryteren til lampene bak. Er den hel kan det være dårlig jording. Det kan også være bryteren som er feil justert. Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ikke no spenning ut av bremselysbryteren og når jeg jumpa kontaktene som går inn på bremselyset så lyste det fortsatt ikke i bremselysene... så tror det er no jordingsfeil.. også når jeg sjekka jordingene i bagasjerommet, så tok jeg ut den ene, mens ryggelys, kjørelys og blinklys sto på bak, da slutta alle de å funke og bremselyset kom på istedenfor:S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unnskyld at jeg sier det.... Men du har ingen spening UT av bremselysbryteren, og du lurer på hvorfor bremselysene ikke virker?????

For å ta det hele i en logisk og lettvin rekkefølge:

1: Spenning INN på bremselysbryter? Hvis JA, gå videre til punkt 2, hvis NEI, så sørg for at det blir det!

2: Spenning UT fra bremselysbryter? Hvis JA, gå videre til punkt 3, hvis NEI, så sørg for at det blir det. Bryter er defekt, eller feil justert, slik at den ikke slår inn.

3: Spenning inn til bremselys bak? Hvis JA, gå videre til punkt 4. Hvis NEI, så har du ledningsbrudd ett sted.

4: Sjekk jording av baklykt. Ettersom du ikke nevner noe om at de andre lysene dine bak er kokeliko i hodet, så tviler jeg på om det er noe galt med jordinga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unnskyld at jeg sier det.... Men du har ingen spening UT av bremselysbryteren, og du lurer på hvorfor bremselysene ikke virker?????

For å ta det hele i en logisk og lettvin rekkefølge:

1: Spenning INN på bremselysbryter? Hvis JA, gå videre til punkt 2, hvis NEI, så sørg for at det blir det!

2: Spenning UT fra bremselysbryter? Hvis JA, gå videre til punkt 3, hvis NEI, så sørg for at det blir det. Bryter er defekt, eller feil justert, slik at den ikke slår inn.

3: Spenning inn til bremselys bak? Hvis JA, gå videre til punkt 4. Hvis NEI, så har du ledningsbrudd ett sted.

4: Sjekk jording av baklykt. Ettersom du ikke nevner noe om at de andre lysene dine bak er kokeliko i hodet, så tviler jeg på om det er noe galt med jordinga.

Var vel det jeg forsøkte og forklare også, men dette krever jo at man måler med et måle innstrument. Bare å sjekke om det blir lys i pæra blir litt fei i en bil. Funker i hus og båt, men altså ikke i en bil. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du spenning inn på bremselysbryteren? og har du spenning inn på sikringa til bremselyset?? ville sett der å.. kan bli brent i foten til sikringa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.