#1 Skrevet Mai 31, 2007 hvordan fungerer en 1,8 T med chip.. fra 1000 rpm til 6000rpm..? begynner jo ikke å dra noe særlig før litt over 2000rpm, og til rundt 4- 5000rpm... men dette er vel riktig!? vr6`n er jo helt konge, den drar jo uansett... 1,8T har du jo bare mellomregister på. 2500rpm- 5000rpm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 31, 2007 Synes da min drar helt ut til rødmerkingen. Ser jo at turbotrykket faller, men kan ikke si jeg merker noe spesielt på draget. Men begynner ikke før 2000, nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 31, 2007 Eg syns min drar ganske godt heile vegen. Men det er jo frå 2000-4000 det er skikkeleg drag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 31, 2007 hvordan fungerer en 1,8 T med chip.. fra 1000 rpm til 6000rpm..? begynner jo ikke å dra noe særlig før litt over 2000rpm, og til rundt 4- 5000rpm... men dette er vel riktig!? vr6`n er jo helt konge, den drar jo uansett... 1,8T har du jo bare mellomregister på. 2500rpm- 5000rpm.. Har du en 1,8Ti en Golf med 190-200 hk som fungerer og hvor motoren er godt vedlikeholdt, så er den raskere enn VR6 i hvertfall opp til 150 km/t. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 31, 2007 A4en jeg hadde fikk rasker turbotrykk når jeg kjørte med orginal eksos fremfor effektanlegg! Dette hadde STOR innvirkning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 31, 2007 A4en jeg hadde fikk rasker turbotrykk når jeg kjørte med orginal eksos fremfor effektanlegg! Dette hadde STOR innvirkning. Det merket jeg før også,snåle greier.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 1, 2007 Ikke så snålt egentlig. Det originale eksosanlegget gir mer baktrykk/motstand, og det virker positivt ved lave turtall. Man trenger litt motstand for å i det hele tatt bygge turbotrykk. Jo åpnere man gjør eksosen, jo mer effekt får man på høye turtall, men taper da samtidig litt kjørbarhet på lave turtall. Det finnes slike geniale system som har et spjeld et sted langs eksosen som er rimelig stengt ved lave turtall, og som åpnes opp ved høye turtall slik at man får det beste fra begge verdener. Tror Aston Martin Vanquish har det blant annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 1, 2007 Har du en 1,8Ti en Golf med 190-200 hk som fungerer og hvor motoren er godt vedlikeholdt, så er den raskere enn VR6 i hvertfall opp til 150 km/t. vr6`n jeg har er det chip, kammer grenrør, 2.5" eksos, annet gasspjeld og innsug.. den går bedre enn 1,8t med 195 hk mener jeg, og det er ingen feilkoder på motor eller noe men ... 1,8T drar jo bedre under 120 km/t, men over det er passaten bedre.. den er mye raskere opp i høyere hastigheter enn 1,8T. er vel ikke i tvil.. 1,8T motoren er ikke særlig til sprek motor... jeg har aldri kjørt turbo bensin før, slapp under 2000rpm og slapp over 5000rpm... det er jo ikke noe gøy:( Bra jeg enda har vr6`n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...