Anbefalte innlegg

Heisan!

Har en kompis som har en s6 2,2 20vt som syns bilen går dårligere en den har gjort tidligere...

på kjørekompen viser den 1,9bar ,det vil vel si at den lader 0,9bar??

han som han kjøpte bilen av mente at den var chipet til 290hk..

noen som vet hvor mye den skal lade org? eventuelt med en 290hk chip??

 

mvh Eirik Rasmussen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aut lader fra 0.8 - 1.1

 

Manuell lader 1.1 - 1.2 i overboost..

 

Dette er overtrykk, dvs måler viser hhv 1.8-2.1 på aut og 2.2-2.2 på manuell :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt to stk. begge aut. Den første m' ukjent Chip (303 ett elleranna iflg tidl eier), Nr 2 original.

På nr1 viste computeren titt og ofte 2,4 og den gikk også dr..bra. Nr2 viste frem 1,9 noen få ggr. men ga seg som regel på 1,8. Trodde noe var gæli ei stund, men fant ut at mange andre "pusta" like tungt..

Var som natt og dag - disse to..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tenker jeg stemmer ja...

 

Men de tallene jeg gav over stemmer bra med org. biler!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt av Trond;

Originalt ca 1,9bara (i display med 2,5bara MAP), dvs 0,9bar ladetrykk

Med overboost ca 2,0-2,2bara, dvs 1,0-1,2bar

 

Chip & 2,5bara MAP

Normalt ca 2,2-2,4bara, dvs 1,2-1,4bar

Med overboost ca 2,3-2,5bara, dvs 1,3-1,5bar

 

Chip & 3,0bara MAP

Normalt ca 1,8-2,0bara, dvs 1,16-1,4bar ladetrykk

med overboost 2,1-2,4bara, dvs 1,52-1,88bar ladetrykk

Men 3bara MAP er ladetrykket mer avhengig av turtallet enn ellers, dvs høyest ladetrykk rundt 3500-4500rpm.

 

Ved bruk av 3bara MAP vil tall i display være 20% feil, pga faktor 3,0/2,5 = 1,2

 

bara - bar Absolutt, MAP måler absolutt trykk.

bar, [ barg eller baro], er differanse trykk. Når man sier bar, er det gitt at man refererer til atmosfæretrykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nevne ift Ca2 sin post, -Min ladet også 1,5 (2.5) Noen ggr. Da gikk den i "nødmodus" måtte stoppe/starte for å få den "frisk" igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.