Sakte fallende turtall på 1.8T A4

Anbefalte innlegg

Har et fenomen jeg syns er rart:

Når jeg ruser motoren og slipper gassen tar det veldig lang tid før den faller ned mot tomgangsturtall igjen! Hørte noen nevnte noe om at det kan være noe med et ikke kalibrert spjell og at dette kan fikses med VAGCOM, stemmer det? Nesten pinlig å ruse motoren, må nesten ta den ned igjen med clutchen for at det ikke skal høres dumt ut.

Noen som kan bekrefte/avkrefte om problemet ligger der jeg nevnte, eller om det skal være sånn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal iallefall ikke være sånn, men kan ikke si noe mer utover det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Treigt gasspjeld eller vaier? Men om du har 2001 mod er det vel ikke vaier da.. hmm

Sjekk etter feilkoder ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Treigt gasspjeld eller vaier? Men om du har 2001 mod er det vel ikke vaier da.. hmm

Sjekk etter feilkoder ?

Lurer på å kjøpe meg en vagcom snart, var det ikke noe som het http://www.vagcom.no før? Finner ikke igjen nettstedet! HYL!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har akkuratt samme problemet på min 94mod 80 med ADA motor, sinnsykt irriterans, spess når du har ac på..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har akkuratt samme problemet på min 94mod 80 med ADA motor, sinnsykt irriterans, spess når du har ac på..

Snakka med en kollega fra Voss som driver og chipper biler (rstuning.no) og han mente det kunne være at bilen har fått bytta spjellet og at det ikke har fått kalibrert endepunktene. Han mente dette lett kunne gjøres via vag-com.

Er ikke noen som har noe snøring på om det kan ligge noe i denne påstanden?

Bilen funker greit liksom, men det er så kjipt med dette treige fallet på turtall..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.