Montere hengerfeste på B6, arbeidssomt?

Anbefalte innlegg

Sjekket pris på hengerfeste til A4èn på møller i dag. Fikk nesten hakeslepp. 14 000,- inkl montering.

NBS skal ha 6800,- for delene (avtagbart) uten VAG rabatt.

Hvor mye jobb er det å montere dette? Han på Møller sat at ledningen må strekkes helt foran i bilen og kobles på der. Ser for meg at det blir litt prakk... Noen som kanskje har gjort dette og vil dele erfaringer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er MYE jobb ja. Det stemmer at det må strekkes ledninger helt fram i bilen på grun av litt can-bus og greier, så det må ut en god del interiør i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Roger sier er det en god del jobb. Selve hengerfestet er ganske greit. Største jobben med det er å ta av bakfangeren. Resten er plug&play.

Montering/kobling av ledningsnettet er mere jobb. Man må ribbe hele bagasjerommet for å komme til diverse kontaktpunkter som man skal koble seg inn på. Så skal det trekkes kabler på førersiden hele veien frem til sikkringsboksen.

Gjorde denne operasjonen på gamle A4en min og vi var 2 stk som holdt på ca 4 timer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ikke kobler dere dere ikke bare inn på baklyktene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pga can-bus å alt for mye elektronik..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, litt dritt å betale så mye for å få det montert. Får se om jeg får ånden over meg. Men hadde vært kjekt med hengerfeste når man skal renovere hytte i sommer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På moderne biler skal det kobles til den sentrale elektronikk-hjernen, (can-bus) og hvis man bare kobler til baklyktene så risikerer man omfattende elektroniske feil, som er mye dyrere enn å få koblet elektronikken ordentlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På moderne biler skal det kobles til den sentrale elektronikk-hjernen, (can-bus) og hvis man bare kobler til baklyktene så risikerer man omfattende elektroniske feil, som er mye dyrere enn å få koblet elektronikken ordentlig.

Høres ut som den skal på verksted om det blir hengerfeste på meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor gammel må en bil være før denne jobben blir enklere??? Kan f.eks min 94-mod B4 kobles til baklyktene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg skrev ovenfor gjelder altså for biler som er utstyrt med Can-Bus elektronikk-system, noe din B4 ikke har. Du kan trygt koble til baklysene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.