C4 2.3 slange til filterboksen

Anbefalte innlegg

Etter mer og mer ha merket "lag" på 2 gir gikk turen til NBS i dag tidlig for å plukke opp nytt KN filter. Hadde selv oljet det gamle før i år og vet det ble oljet for bra, men tørket endel av det igjen.

 

Uansett, resultatet var som natt og dag! Kommer aldri til å herje med oljing av filter, like greit å bruke de få kronene ekstra og få et godt filter... og det trengs på en motor med pustebesvær over 5000omdr :D

 

Nåja, så til det topic sier, det er denne spiralslangen som går fra blokka til bunn av luftfilterboksen - hva er denne?

 

Dessuten er det å bytte filteret i kassa noe dritt da det er kronglete å løfte toppen, og denne spiralslangen bærer preg av slitasje - det er nå hull i den. Er dette noe krise? Skal jeg bare ducttape den igjen eller skal jeg bytte til noe litt mer holdbart som Samco etc? (tåler vel litt mer slitasje, derfor jeg tenkte på dem siden luftfilterboks toppen gnager på slangen).

 

Synes det heller ikke så ut som at toppen av boksen lå helt rett på begge "langsidene" jeg, men det virker nå tett. Vrikket på toppen men det sitter uansett ikke noe spess bedre...

 

 

PS Hermann, om du leser dette, kunne du en gang sjekke hvor den hvite plastklipsen på baksiden av instrumentpanelet egentlig sitter? Denne hoppet av på min og skjønner ikke hvordan den er festet. Klipsen holder på den/de ledningene som går til urskivene etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ola L Lereim

PS Hermann, om du leser dette, kunne du en gang sjekke hvor den hvite plastklipsen på baksiden av instrumentpanelet egentlig sitter? Denne hoppet av på min og skjønner ikke hvordan den er festet. Klipsen holder på den/de ledningene som går til urskivene etc.

Er ikke helt sikker på hva du mener, men kan jo selvsagt ta et bilde av hele baksiden av panelet. Lettere å finne frem da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med en gang du vipper ut instrumentpanelet så skjønner du hva jeg mener.

 

helt til venstre sitter det vel en kontakt i egen ledning og til høyre så er det en ledning som går i splitt til kontakt nr 2 (lik nr 1 utenom fargen) og til en rele.

 

Kabelen med splitt går igjennom det hvite klipset.

Er ingen fare, kjører uten nå, men om du en eller annen gang sjekker om du grafser inni der :)

 

Byttet nemlig tenningsbryteren her for litt siden, var som om man hadde nytt batteri, motoren startet fortere gitt! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe bilde til deg, men dette klipset skal sitte nede til høyre bak på selve instrumentpanelet (ca. bak tankmåleren), og skal være montert vertikalt. Ledningen går videre til summeren for "radio/lys på".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husker du/klarer du beskrive litt mer spesifikt? :D

 

Nåja, ut og vaske bil før bryllup i morgen, håper naboblondinen rusler forbi igjen da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta noen bilder da! (av blondina, ikke bilen :D)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja takk begge deler? :D

 

Kom på at søster skal hentes og sove her på hybelen min i morgen, så jeg tar bare å vasker i morgen mens hun gjør seg klar...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.