#1 Skrevet Juni 1, 2007 har en ny klimakompressor til min a6 1.8t aeb 1998 på tur til meg i posten, svindyr men nødvendig har planer om å bytte denne selv siden det virker ganske rett frem, men når jeg kobler fra slangene med gass, vill ikke gassen komme ut da? er ikke disse gassene litt helseskadelig? en annen ting er om det er smart å bytte reima når jeg først har den av eller er disse "vedlikeholdsfrie"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 1, 2007 har en ny klimakompressor til min a6 1.8t aeb 1998 på tur til meg i posten, svindyr men nødvendig har planer om å bytte denne selv siden det virker ganske rett frem, men når jeg kobler fra slangene med gass, vill ikke gassen komme ut da? er ikke disse gassene litt helseskadelig? en annen ting er om det er smart å bytte reima når jeg først har den av eller er disse "vedlikeholdsfrie"? Gassen vil komme ut ja.. Så må jo fylles opp etterpå og koster jo litt bare det.. hadde skifta reima med det samme du har det ute.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 1, 2007 var det jeg regna med og fylling har jeg avtalt time på, overkant av tusenlappen kom det på. er det noen som har gjort dette før som har noen tips om hva jeg bør tenke på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 1, 2007 var det jeg regna med og fylling har jeg avtalt time på, overkant av tusenlappen kom det på. er det noen som har gjort dette før som har noen tips om hva jeg bør tenke på? Bør iallefall være nøye med at det ikke kommer rusk eller noe i røra når du skifter, og passe på så du ikke ødelegger røra og gjengene når du skrur fast.. Litt trangt oppi der.. Skulle tro de røra er laget av gull ut i fra prisen på dem.. Har bytta det på min, men fikk heldigvis tak i brukt for 1/8 av ny-prisen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 1, 2007 Du må få ett verksted med A/C maskin til å Evakuere og tappe ut den gassen som allerede er der. Deretter monterer du den nye pumpa, husk å skifte ALLE O-ringer du demonterer. Det er også viktig å skifte tørkefilteret hvis systemet har stått åpent.. Jeg anbefaler ikke å løsne rørene før du har tømt systemet. Kan også nevne at gassen koster 2kr/g og det er ca 800G gass på anlegget ditt hvis det er fullt. Gassen kan gjenbrukes så da koster det jo liksom 1600kr å slippe ut det som er der. Hadde jeg vært deg ville jeg avtalt med ett verksted en fast pris på montering/fylling av systemet ditt, da blir det jo også deres ansvar hvis noe skulle gå galt (har vært nevnt her at det er trangt, lett å ødelegge noe osv.) Spør hvis det er noe mer du lurer på. Mvh Emil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 1, 2007 Jeg syns Emil er en klok man, og du trådstarter kan gå i hans fotspor hvis du følger hans råd. Bare dumt å begynne å fikle med dette selv, og ja, det er veldig helseskadelig, veldig kreftfremkallende stoff, så mitt råd, ta Emils råd til etterrettning og følg dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 2, 2007 har en audi mekaniker som skal hjelpe meg, så tror ikke vi blir å ødelegge noe men du sa gassen kostet 2kr pr g, betyr det at jeg for penger for gassen i annlegget? har fått pris på fylling, og han sa at gassen for ut når jeg tok ut kompressor, så virket som det ikke spilte noen rolle om jeg slapp ut gassen.. må høre med han på nytt for å være sikker! takk for innspill 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 2, 2007 Mange verksteder tar en fast pris for fylling i alle sammenhenger, det de tror at du ikke vet er hvor mye som er der fra før som blir gjenbrukt, du skal jo selvfølgelig kun betale for det som brukes så informer verkstedet om at du vet hvordan det funker så ikke dem "lurer" deg. Du kan faktisk kreve utskrift fra A/C apparatet på samme måte som ved avgasstesting osv. Der står det hvor mye som er gjenvunnet og hvor mye som er fyllt. Hvis anlegget ditt er fullt nå skal du egentlig kun betale for arbeidet. Det med at verkstedene slipper ut gassen i friluft når dem demonterer komponenter er løgn. Mvh Emil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 3, 2007 har en ny klimakompressor til min a6 1.8t aeb 1998 på tur til meg i posten, svindyr men nødvendig har planer om å bytte denne selv siden det virker ganske rett frem, men når jeg kobler fra slangene med gass, vill ikke gassen komme ut da? er ikke disse gassene litt helseskadelig? en annen ting er om det er smart å bytte reima når jeg først har den av eller er disse "vedlikeholdsfrie"? hvor har du kjøpt klimakompressoren din, og hvor mye måtte du ut med? har en kamerat som må bytte på sin også, men han lurer litt på hvor det er lurest og bestille! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 3, 2007 Mange verksteder tar en fast pris for fylling i alle sammenhenger, det de tror at du ikke vet er hvor mye som er der fra før som blir gjenbrukt, du skal jo selvfølgelig kun betale for det som brukes så informer verkstedet om at du vet hvordan det funker så ikke dem "lurer" deg. Du kan faktisk kreve utskrift fra A/C apparatet på samme måte som ved avgasstesting osv. Der står det hvor mye som er gjenvunnet og hvor mye som er fyllt. Hvis anlegget ditt er fullt nå skal du egentlig kun betale for arbeidet. Det med at verkstedene slipper ut gassen i friluft når dem demonterer komponenter er løgn. Mvh Emil hvem sa noe om at verkstedet slipper gassen ut i friluft? sa jeg kom til å sleppe den ut, ikke verksted skal bytte den selv med hjelp av en mekaniker, så skal jeg fylle opp. kompressor kjøpte jeg på mekonomen til underkant av 5000, audi forhandleren skulle ha hele 9800, så det var helt uaktuelt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 3, 2007 Hvis du slipper gassen ut i friluft bør du investere i klimakvoter! Gassen er svært skadelig for ozonlaget ! Det beste er som nevt at de tapper systemet før du skifter kompressoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 4, 2007 snakka med de på klima-service i dag, og de mente det var risikabelt å bruke den gassen omm igjen siden kompressoren var så gåen, og har nå bestilt time til tømming, så skal ikke ødelegge ozonlaget takk for innspill! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 5, 2007 kjøp o-ringene også! de som står på rørene inn og ut av kompressor, koster noen får kr, så minimerer du risken for at det lekker der og at du må fylle på igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 5, 2007 done 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 4, 2008 Hei Kan jeg spørre hvordan gikk dete her. Har og samme problem med gåen kompressor og må byttes. Fikk du bytta den sjølv med hjelp av verkstedet for tømming eller? Kostet det mye om jeg kan spørre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...