#1 Skrevet Juni 2, 2007 Lurer på noen ting ang bruk av spacere kombinert med bane kjøring. Blir det noe svakhet på hjulbolter ved bruk av spacere til heftig kjøring. (bruker da bolter med riktig lengde forhold til spacer) Hvis man har spacer uten sentrerings ring og spaceren er så tykk at ikke felgen henger på senterringen (på navet) Blir det mer stress på hjulbolter da? Med tanke på at det er kun hjulboltene som støtter felgen? Har 10mm spacer pr hjul foran på rallyen, uten sentering på spaceren. DVS felgen støttes/henger kun på hjlbolter. Dette går jo bra til vanlig kjøring, men hvordan blir det ved heftig kjøring? Trond 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 2, 2007 Det blir nok en del mere belastning på hjulnav og lager ja. Noe som ble bevist av en sort tt med gateslicks på våler Vi trodde det var lageret som gikk men etter demontering viste det seg at navet var knekt rett av.. Det er første gang jeg har sett for å si det sånn:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 2, 2007 Blir nok stor belastning ja....Så dere gatebil taxien? da stian kjørte,ene bakhjulet datt av...viste seg at alle hjulboltene var akkurat som klippet rett av....vet ikke om de brukte spacere da men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 2, 2007 uten senter ring på spaceren blir det mest sannsynlig vibrering også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 2, 2007 Har kjørt gatebil racingserien i 3år med 19mm spacere foran og bak på Golf 1 uten problemer. Dette var spacere uten sentrering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 2, 2007 Gode svar her;) Tingen e at eg må endten ha nye spacere til compomotive felgen som ska brukes til banekjøring, eller kjøpe helt nye felger og slicks.. Litt prisforskjell hehe.. Men hvis man har spacere med sentrerings ring, så må vel det være bedre en spacere uten sentrerings ring? Er snakk om 15mm spacere (pr felg) på felger med org innpress (et35). og gateslicks. Blir det samme belastning som om eg hadde kjørt med felger med et20? Helt nye bolter e vel en fordel og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 2, 2007 Jeg kjørte 8x15 ET25 med 205/55-15 yokohama gateslicks ( og 19mm spacer) Funka som bare det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 3, 2007 Jeg kjørte 8x15 ET25 med 205/55-15 yokohama gateslicks ( og 19mm spacer) Funka som bare det! Okei. Greit å vite. Sliter med plass i felgene mine med org innpress pga større bremser. Så med spacere så går bremsene klar. En fordel er vel at sporvidden blir breiere og da bedre for banekjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 20, 2011 Tar opp igjen denne, da jeg sliter med og finne felger som passer rett med tanke på innpress til meg. Har noen 17" nå med ET35, men da tar hjulet akkurat i styrestaget foran, så tenkte og prøve med en 5mm spacer. Vil dette gi mye større svakhet ved banekjøring på en s2? Blir såklart 5mm lengre bolter også. Sentreringen vil vel fortsatt bli bra pga navet fortsatt stikker ut gjennom spacern. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 20, 2011 Tar opp igjen denne, da jeg sliter med og finne felger som passer rett med tanke på innpress til meg. Har noen 17" nå med ET35, men da tar hjulet akkurat i styrestaget foran, så tenkte og prøve med en 5mm spacer.Vil dette gi mye større svakhet ved banekjøring på en s2? Blir såklart 5mm lengre bolter også. Sentreringen vil vel fortsatt bli bra pga navet fortsatt stikker ut gjennom spacern. Er annleggsflaten mellom felg og nav som "holder fast" felgen ved nedbremsing og akselerasjon. Så sålenge boltene er strammet så er det ikke noe farlig å kjøre med spacere, annleggsflaten blir den samme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 20, 2011 Er annleggsflaten mellom felg og nav som "holder fast" felgen ved nedbremsing og akselerasjon. Så sålenge boltene er strammet så er det ikke noe farlig å kjøre med spacere, annleggsflaten blir den samme Men er det noe forskjell på å bruke universal spacer, kontra en med 5x112? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...