#1 Skrevet Juni 2, 2007 Etter å ha spekulert en stund på om lmm'en min kanskje ikke var helt optimal så bestemte jeg meg i dag for å ta den ut og rense. Tok den ut og begynte å spekulere for det så ut som om det manglet noe. I og med at jeg aldri har sett en lmm før så visste jeg jo ikke hva som manglet så jeg søkte opp et bilde på nettet og fant dette bildet: Dermed innså jeg at jeg mangler den thermistor'en som er ringet rundt på bildet Sitter derfor igjen med følgende spørsmål: 1) Bilen går jo greit men hva betyr det at denne er borte egentlig? 2) Hva kan jeg forvente med å bytte den ut? 3) Er det mulig å bytte bare thermistor'en? Er jo mer enn nok smarte hoder her så jeg sier rett og slett på forhånd takk for hjelpen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 2, 2007 Den går sikkert, men får sikkert bedre blanding av ha den der, da den forandrer resistans i forhold til varmen rundt den. Så det er en slags sensor om du vil. Skulle tro det var mulig å bare bytte den ja, hvis du finner specsa på den enten fra audi eller ved å se på stripene på den og måle opp mot et skjema, og så finne et sted du kan kjøpe det... tror det er endel steder du kan det over internett, men vet desverre ikke hvor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 3, 2007 Finne hvor noe sånt selges ja... Er kanskje ikke så lett Samtidig er jeg jo litt redd for at hele greia er ødelagt i samme slengen - ikke vet jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 3, 2007 Har funnet http://www.electrokit.se/ og http://www.rhopointcomponents.com/ hittil, men veit ikke om de har det som trenges... var visst ikke så lett å finne firmaer som selger elektriske komponenter. Ta å post det her viss du finner noen andre steder da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 3, 2007 rhopoint hadde visst noen thermistorer under sensorer, men det er litt mange kategorier for at jeg kan finne dne riktige for deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2007 Det er flere forskjellige typer av luftmassemålere. Før du gjør noe dumt er det en fordel å være 100% sikker på at din virkelig mangler denne komponenten ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 4, 2007 Det er flere forskjellige typer av luftmassemålere.Før du gjør noe dumt er det en fordel å være 100% sikker på at din virkelig mangler denne komponenten ! Er ingen tvil om at denne er borte - holderen til thermistoren står der, det bare er ikke noe der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 4, 2007 Skal den være der da ??????????? Er en god sjans for at den som hører til bilen din ikke er 100 % lik en du har funnet bilde av på nettet. Det kan være en på bildet med ett helt annet delenr eller av en nyere/gamlere produksjonserie. Er i alle fall sikker på at jeg hadde ikke kødda med den.Hadde heller kjøpt en byttedel. Hadde delen falt av mens motoren er i gang er jeg redd at motoren din har mer skader enn bare en manglende duppeditt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 7, 2007 Jeg skal garantere deg at den ikke skal være der på din luftmassemåler! Ikke begynn og tukle med dette selv, kjøp heller en ny hvis du trur LMM ikke fungerer som den skal. Byttet en LMM på A6 i dag, der var det fester til transistor, men ingen transistor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 7, 2007 Har vært på Møller nå og fikk titte på en byttedel - og nei, dere har helt rett: Den skal ikke være der! Takker så mye! Rens gjorde forresten susen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...