Ikke kaldluft fra klimatronic

Anbefalte innlegg

Har problemer med a/c.. Når jeg slår på tenningen så blinker alle tegnene i klimatronic lcd skjermen.

Dette fikk jeg vita at var fordi det var en feil lagret i systemet.. Tryllet "Eco" og knappen for omluft samtidig og skal da få opp feilkoder, der står det "318 00" Noen som vet hva dette betyr?

Har akkurat fyllt på gass da jeg ble anbefalt å gjøre det, da var det kaldt i en dag.. Så har bilen nesten ikke vært brukt på en uke(vært til lakkering), og nå er det ikke mer kaldluft der...??

Kan det ha lekki ut? Han som fylte opp anlegget sa at det fortsatt var gass igjen der før han fyllte, slik at det ikke var noe særlig lekkasje.. Mens han fylte ba han meg kjenne på rørene til ac der de går inn i torpedoveggen, da var de iskalde, nå er de bare samme temp som resten av motorrommet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe om A/C?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant problemet.

Sjekket trykket på anlegget, =0

Kjørte så inn Nitrogen med ca 22kg trykk, og da hørte vi lett det blåste ut bak ved kompressoren.

Var heldigvis ikke værre enn å stramme til festene der slangene går inn på kompressoren.

Så var det å suge ut nitrogen til det blei vakum, lot den stå med vakum litt, for å se om det lakk.

Hvilket det ikke gjorde, så var det på med R134a.

godt med kald luft i disse dager :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.