#1 Skrevet Juni 2, 2007 Hei Bilen blei plutselig helt mongis når jeg kjørte, vil nesten ikke gå og jager som et helvete på tomgang, hvis jeg gasser er det bare masse herking og hosting til den til slutt kommer som normalt, noen som har vært borti no sånt? evig takknemelig for svar mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 2, 2007 Tror du må komme med litt mere spesifikasjoner om årsmodell, motorkoder etc før noen av de som har litt mere peiling enn meg kan gjette på hva som er galt. En gjetting fra min side må være overslag i en pluggledning eller noe deromkring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 2, 2007 1991, 7a, 20V, 2180000km bedre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 2, 2007 er ikke noe feil med pluggene og motoren fyrer på alle sylinderene, men jeg så litt ute nå og det ryker litt fra den ene sida på motoren like over der eksosrøret kommer ut av motoren???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 2, 2007 Har ikke hoppet over et hakk på regreima da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 2, 2007 sånn plutselig? kan det skje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 2, 2007 klart det kan.. skal ikke mere enn et litt slakt stramhjul til desverre, synes uansett det at den hadde hoppa noen hakk hørtes litt snodig ut i forhold til at den ryker litt... ikke vet jeg hvorfor hvert fall. men bare for sikkerhetsskyld, ta å sjekk olja og kjøle veska om det er nok og den ikke er misfarga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 3, 2007 hadde av dekslet på toppen og der så olja fin ut ihvertfall, kjøleveska har jeg ikke skjekka enda men åssen er det å ta av hele toppen så man kommer til sylinderene? blir vel kanskje litt pes? er ikke sikker på at noe er feil nedi der men hvis det er fort gjort så er det jo verdt det å ta en titt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 3, 2007 Før du drar av toppen kan du prøve å myse ned i tennplugghullene for å se om alt ser bra ut. Jeg trodde at det betydde havari hvis reima hoppet over, jeg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 3, 2007 ikke vet jeg, skal prøve dette litt seinere, må bare bli litt lenger utpå dagen så naboer osv ikke blir forbanna hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 3, 2007 Prøvd LMM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 3, 2007 hvis regreima hopper over betyr det ikke at den går t h*. motoren kan gå dårligere, eller ikke gå i det hele tatt. et hakk på regreima feil går som regel greit etter det jeg har hørt. men du sier at det ryker litt der eksosen kommer ut fra toppen, du har ikke gåen eksospakning da?, eller at det renner olje ned på manifoilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 3, 2007 jo kanskje men går vel ikke dårlig bare pga det? er vel i tilfelle regreima OG eksospakninga eller no sånt? åssen vet man at regreima sitter feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 3, 2007 Synes dette høres ut som falskluft. Altså en luftlekasje mellom innsuget og luftmengde måleren din. Grunnen til at det ryker litt fra eksosmanifolden kan være at det ligger litt olje og drit der, som brenner bort når eksosen blir varm. Hvis motoren får (nok) falskluft, blir blandinga veldig mager og eksosen veldig varm! Har faktisk opplevd å få rødglødenes manifold på bare noen minutter med falskluft! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 3, 2007 er faktisk et hull der, jeg skjekka nå akkurat.... men er det nok altså? Er det det som er greia så tror jeg at jeg dæver a lykke edit: er vel ikke helt normalt med olje i innsuget eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 3, 2007 Det er ikke store revna/hullet som skal til nei.. får håpe det er det da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 3, 2007 det håper jeg også, skrudd alt på nå og venter litt til sikaen har herda litt , håper det funker ass! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 3, 2007 1991, 7a, 20V, 2180000km bedre? kan vel være kjørelengden som gjør det å 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 3, 2007 hehe en 0 for mye gitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 3, 2007 reg reima på brodern sin 80 hoppa fatisk over. vi tok med bilen på verksteder overallt til og med for å måle hk fra 180 til 130hk ny reim oh drev og målte 181: faint : faktisk bedre med andre ord trenger ikke være det på din bil men tenkte jeg kunne si det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 3, 2007 åssen ser man om regreima er feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 4, 2007 bump, var ikke falsk luft tror jeg, men nå vil ikke motoren starte i det hele tatt, eller den starter å går i ca 1-3 sek før den tar kvelden. Kjente symtomer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 4, 2007 åssen ser man om regreima er feil? det finner de ut på et vag verksted for deg de gjorde det for oss. kostet en knapp 1000 lapp hos møllet tromsø (anbefales ikke og gjøres på egenhånd uen kunnskaper og spesial verktøy) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 4, 2007 Man kan lett sjekke om reg-reima har hoppa over ved å sette veiva på tenningsmerket, og sjekke om kammen står riktig ifht tenningsmerket på den... om man ikke har peiling på motor, stikk på et verksted så ser de det på et øyeblikk. I enkelte tilfeller kan man koble på en tenningslampe/strobe og sjekke tenningspunktet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 4, 2007 bump, var ikke falsk luft tror jeg, men nå vil ikke motoren starte i det hele tatt, eller den starter å går i ca 1-3 sek før den tar kvelden. Kjente symtomer? Eneste gangen jeg har vært borti lignende var det så enkelt som at startsperra som slo inn, så kompisen min måtte bruke masternøkkelen, og da gikk bilen helt fint. For han prøvde å starte bilen med nøkkel nr 2, da gikk den opp på 2500 omdreininger hvis du holdt gassen inne, og daua med en gang, ca etter 3-4 sek. Men ut over det så må noen andre skyte inn tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...