Motoren går dritt dårlig plutselig

Anbefalte innlegg

Hei

Bilen blei plutselig helt mongis når jeg kjørte, vil nesten ikke gå og jager som et helvete på tomgang, hvis jeg gasser er det bare masse herking og hosting til den til slutt kommer som normalt, noen som har vært borti no sånt?

evig takknemelig for svar

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du må komme med litt mere spesifikasjoner om årsmodell, motorkoder etc før noen av de som har litt mere peiling enn meg kan gjette på hva som er galt. En gjetting fra min side må være overslag i en pluggledning eller noe deromkring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1991, 7a, 20V, 2180000km bedre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke noe feil med pluggene og motoren fyrer på alle sylinderene, men jeg så litt ute nå og det ryker litt fra den ene sida på motoren like over der eksosrøret kommer ut av motoren????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hoppet over et hakk på regreima da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn plutselig? kan det skje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

klart det kan.. skal ikke mere enn et litt slakt stramhjul til desverre, synes uansett det at den hadde hoppa noen hakk hørtes litt snodig ut i forhold til at den ryker litt... ikke vet jeg hvorfor hvert fall.

men bare for sikkerhetsskyld, ta å sjekk olja og kjøle veska om det er nok og den ikke er misfarga.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde av dekslet på toppen og der så olja fin ut ihvertfall, kjøleveska har jeg ikke skjekka enda men åssen er det å ta av hele toppen så man kommer til sylinderene? blir vel kanskje litt pes? er ikke sikker på at noe er feil nedi der men hvis det er fort gjort så er det jo verdt det å ta en titt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før du drar av toppen kan du prøve å myse ned i tennplugghullene for å se om alt ser bra ut. Jeg trodde at det betydde havari hvis reima hoppet over, jeg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke vet jeg, skal prøve dette litt seinere, må bare bli litt lenger utpå dagen så naboer osv ikke blir forbanna hehe :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis regreima hopper over betyr det ikke at den går t h*. motoren kan gå dårligere, eller ikke gå i det hele tatt. et hakk på regreima feil går som regel greit etter det jeg har hørt. men du sier at det ryker litt der eksosen kommer ut fra toppen, du har ikke gåen eksospakning da?, eller at det renner olje ned på manifoilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo kanskje men går vel ikke dårlig bare pga det? er vel i tilfelle regreima OG eksospakninga eller no sånt?

åssen vet man at regreima sitter feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dette høres ut som falskluft. Altså en luftlekasje mellom innsuget og luftmengde måleren din.

Grunnen til at det ryker litt fra eksosmanifolden kan være at det ligger litt olje og drit der, som brenner bort når eksosen blir varm. Hvis motoren får (nok) falskluft, blir blandinga veldig mager og eksosen veldig varm! Har faktisk opplevd å få rødglødenes manifold på bare noen minutter med falskluft!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er faktisk et hull der, jeg skjekka nå akkurat.... men er det nok altså? Er det det som er greia så tror jeg at jeg dæver a lykke :P

edit: er vel ikke helt normalt med olje i innsuget eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke store revna/hullet som skal til nei.. får håpe det er det da! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det håper jeg også, skrudd alt på nå og venter litt til sikaen har herda litt ;), håper det funker ass!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1991, 7a, 20V, 2180000km bedre?

kan vel være kjørelengden som gjør det å: eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:o hehe en 0 for mye gitt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

reg reima på brodern sin 80 hoppa fatisk over. vi tok med bilen på verksteder overallt til og med for å måle hk fra 180 til 130hk ny reim oh drev og målte 181: faint :

faktisk bedre med andre ord

trenger ikke være det på din bil men tenkte jeg kunne si det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åssen ser man om regreima er feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump, var ikke falsk luft tror jeg, men nå vil ikke motoren starte i det hele tatt, eller den starter å går i ca 1-3 sek før den tar kvelden. Kjente symtomer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åssen ser man om regreima er feil?

det finner de ut på et vag verksted for deg

de gjorde det for oss. kostet en knapp 1000 lapp hos møllet tromsø

(anbefales ikke og gjøres på egenhånd uen kunnskaper og spesial verktøy)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan lett sjekke om reg-reima har hoppa over ved å sette veiva på tenningsmerket, og sjekke om kammen står riktig ifht tenningsmerket på den... om man ikke har peiling på motor, stikk på et verksted så ser de det på et øyeblikk. I enkelte tilfeller kan man koble på en tenningslampe/strobe og sjekke tenningspunktet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump, var ikke falsk luft tror jeg, men nå vil ikke motoren starte i det hele tatt, eller den starter å går i ca 1-3 sek før den tar kvelden. Kjente symtomer?

Eneste gangen jeg har vært borti lignende var det så enkelt som at startsperra som slo inn, så kompisen min måtte bruke masternøkkelen, og da gikk bilen helt fint. For han prøvde å starte bilen med nøkkel nr 2, da gikk den opp på 2500 omdreininger hvis du holdt gassen inne, og daua med en gang, ca etter 3-4 sek. Men ut over det så må noen andre skyte inn tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.