#26 Skrevet Juni 4, 2007 Jepp, det har jeg lest et sted på forumet her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juni 4, 2007 er bare en nøkkel som funker i tenningslåsen min, den har jeg brukt hele tida, lett å komme seg til verksted uten motor som funker da..... Skjekka litt nærmere idag, virker som om en vannledning har lekt og det lå en liten damm i selve motorfeste, var litt olje i blandinga har erstatta vannledningen med en ny en og nå er det tett der, men hvorfor var det olje i blandinga? Regreima skjekker jeg som siste utvei, har liten tro på at det kan være den...... feit blanding får den i alle fall, så feit at pluggene drypper olje.... makan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juni 4, 2007 Det var derfor jeg ba deg om å sjekke kjøleveska og olja.. tilfelle du har sprekt toppakning.. men nå skal det være sagt at det ofte er en del olje i motorrom, så kan hende den bare har blanda seg med noe som lå på karossen/fester 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juni 4, 2007 var det jeg også håpa på, men åssen er det å ta av toppen da? er ikke det strekkbolter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juni 5, 2007 ser ut som det lekker olje ca mellom blocka og toppen, ser ikke helt pga det er helt innerst i motorrommet... kan det være topppakninga? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juni 5, 2007 Tips: Gjør de enkle testene før du begynner med omfattende reparasjoner som du ikke vet om du trenger. Kjør kompressjonstest. Kontroller alle luftslanger, både til innsug, vakuum og oljelufting, små lekkasjer kan gjøre store utslag på disse motorene. Sjekk gnist på pluggene. Ta av regremdeksel og sjekk at den ikke er slakk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juni 6, 2007 Må jeg på verksted for å "kjøre" kompresjons test eller kan jeg gjøre det selv? Skal gjøre dette! Er gnist Er ikke slakk regreim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juni 6, 2007 Du må ha et kompresjonsverktøy for å ta en kompresjonstest. Har du aldri gjort dette før eller har verktøyet; stikk innom et verksted. tar ikke lange tiden å ta en slik test. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juni 6, 2007 oki 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juni 6, 2007 Litt off topic, kanskje, men det dreier seg ihvertfall om motor som går dårlig: Min -99 A6 2,4 Tiptronic kom nylig hjem igjen etter to måneders opphold på "sykehuset" for reparasjon av kollisjonsskade. Jeg merket at bilen gikk dårligere enn før, det var annen motorlyd, bilen skiftet gear ganske hakkete - særlig mellom 4. og 5. gear og ved "rullende start". Treg gearing, virket som om bilen ikke helt klarte å bestemme seg for hvilket gear den skulle velge, særlig i lave hastigheter. Vel, bilen ble levert inn igjen, og nå har de konstatert at register er to hakk skjevt. Jeg går ut fra at enten har den "hoppet over" i selve kollisjonen og verkstedet har oversett det, eller så har verkstedet satt sammen tingene feil. Underlig at de ikke reagerte på det når de prøvde bilen før jeg fikk den igjen da. Spørsmålet er da: Er "register to hakk feil" noe som kan medføre noen slags skade hvis man kjører med det en stund? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...