Motoren går dritt dårlig plutselig

Anbefalte innlegg

Jepp, det har jeg lest et sted på forumet her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er bare en nøkkel som funker i tenningslåsen min, den har jeg brukt hele tida, lett å komme seg til verksted uten motor som funker da.....

 

 

Skjekka litt nærmere idag, virker som om en vannledning har lekt og det lå en liten damm i selve motorfeste, var litt olje i blandinga : klø : har erstatta vannledningen med en ny en og nå er det tett der, men hvorfor var det olje i blandinga? Regreima skjekker jeg som siste utvei, har liten tro på at det kan være den...... feit blanding får den i alle fall, så feit at pluggene drypper olje.... makan :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var derfor jeg ba deg om å sjekke kjøleveska og olja.. tilfelle du har sprekt toppakning.. men nå skal det være sagt at det ofte er en del olje i motorrom, så kan hende den bare har blanda seg med noe som lå på karossen/fester :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det jeg også håpa på:), men åssen er det å ta av toppen da? er ikke det strekkbolter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som det lekker olje ca mellom blocka og toppen, ser ikke helt pga det er helt innerst i motorrommet...

 

kan det være topppakninga?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips:

Gjør de enkle testene før du begynner med omfattende reparasjoner som du ikke vet om du trenger.

 

Kjør kompressjonstest.

Kontroller alle luftslanger, både til innsug, vakuum og oljelufting, små lekkasjer kan gjøre store utslag på disse motorene.

Sjekk gnist på pluggene.

Ta av regremdeksel og sjekk at den ikke er slakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jeg på verksted for å "kjøre" kompresjons test eller kan jeg gjøre det selv?

Skal gjøre dette!

Er gnist

Er ikke slakk regreim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha et kompresjonsverktøy for å ta en kompresjonstest. Har du aldri gjort dette før eller har verktøyet; stikk innom et verksted. tar ikke lange tiden å ta en slik test.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off topic, kanskje, men det dreier seg ihvertfall om motor som går dårlig:

Min -99 A6 2,4 Tiptronic kom nylig hjem igjen etter to måneders opphold på "sykehuset" for reparasjon av kollisjonsskade. Jeg merket at bilen gikk dårligere enn før, det var annen motorlyd, bilen skiftet gear ganske hakkete - særlig mellom 4. og 5. gear og ved "rullende start". Treg gearing, virket som om bilen ikke helt klarte å bestemme seg for hvilket gear den skulle velge, særlig i lave hastigheter.

Vel, bilen ble levert inn igjen, og nå har de konstatert at register er to hakk skjevt. Jeg går ut fra at enten har den "hoppet over" i selve kollisjonen og verkstedet har oversett det, eller så har verkstedet satt sammen tingene feil. Underlig at de ikke reagerte på det når de prøvde bilen før jeg fikk den igjen da.

 

Spørsmålet er da: Er "register to hakk feil" noe som kan medføre noen slags skade hvis man kjører med det en stund? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.