#1 Skrevet Juni 3, 2007 Hei, Har lånt en 98' A6 2,5 TDI Q for uka, og jeg var kjempefornøyd helt til idag. Skjønner egentlig ikke hva som skal være så ille med denne motoren.. På vei hjem idag tidlig begynnte glødelampa å blinke ca hvert sekund. Jeg tenkte at jeg fikk kjøre hjem for å sjekke med vag-com, men det gikk jo selvfølgelig ikke. Bilen begynnte å fuske og stoppa bare plutselig midt i en sving, brå overgang til muskelservo og brems var nok å hanskes med: rolleyes Har såklart prøvd å starte igjen, men uten voldsomme resultater. Starteren går og bilen høres sunn ut, men den vil ikke starte. Glødelampa blinker nå også. Skal sjekke med vag-com nå, men hadde vært kjekkt med tips til hva som kan være feil. Skulle levert tilbake bilen idag klokka 18.00, så jeg har dårlig tid: eek : Btw s begynnte blinkinga etter kjøring på grusvei med mye humper og faenskap. Har også merket litt fusking før i uka, men ikke noe mer enn at jeg tenkte på det i et sekund etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 3, 2007 Vag-com resultater: 1. feil 01441 - Low fuel level sensor (G210) 27-00 Da betyr det vel at glødelampa lyser fordi det er motorfeil da. Noen som vet hvor denne giveren sitter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 3, 2007 ingen ideer?? Nå blir jeg antageligvis hengt for å ha ødelagt bilen: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 3, 2007 Low fuel level.... Kjørt tom for diesel? Tett filter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 3, 2007 Nop, ikke tomt selv om jeg trodde det selv en stund, at jeg hadde mindre diesel enn det som var indikert. Hvis filteret skulle tetta seg så fort måtte jo noen ha dytta en katt på tanken eller noe. Men kan denne giveren kutte så motoren ikke får bensin, for å ikke skade motoren når man kjører tom? 1 time til jeg blir hengt nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2007 100% sikker på at det er diesel nok på den. Ikke uvanlig at tankfølerene kødder på de bilene der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 3, 2007 Sikkert en liten mulighet for at det er kjørt tomt: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 3, 2007 Sikkert en liten mulighet for at det er kjørt tomt: rolleyes Fant du ut av det? Alltid surt å kjøre tomt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 3, 2007 Skal ut igjen nå, slette feilkode å kinne for å se om det kan bli liv. Hvis ikke blir det vel lufting etter det jeg har skjønt. Må bare benytte anledningen til å si takk til Ørjan hos Olrud kongsvinger, sendte en melding for å høre om problemet, litt etter ringer han. På en søndag! Det er serviceinstilling det: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 4, 2007 tankmåleren viste nesten kvart tank på min 2,5 passat i fjord da bilen døde i en rundkjøring, glødelampa blinket et par km før dette skjedde. er svakhet på tankmålerne på disse bilene, min hadde 3 tanker når jeg skulle prøve å starte var alt helt døtt, ikke så mye som et lys kom på. tok av og satte på batteripolene og prøvde å file men ikke noen tenning.... fylte på diesel å filte ihelt til bilen var tom for strøm.... var på tur til rudskogen på gatebiltreff men måtte bare sette igjenn bilen. audi fant ut at det var ikke diesel på tanken, hadde ikke fått frem drivstoffet før bilen ble fri for strøm etter jeg fylte på.... kjipt som fan!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 4, 2007 Er vel akkurat det som har skjedd her også. skal vel slette feilkoden før jeg begynner å starte, men neida, nå skal ikke vag-com greie å finne motoren nå da: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 4, 2007 Da var det liv i bilen igjen! Var vel rimelig tomt med diesel på den ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...