montering av fjernstyr sentral lås?

Anbefalte innlegg

: bh :: bråk : : bråk : : bh : er drit lei hele greia jeg og kaste alt under samen med pumpa og skrud på igen sette. kansje man kan ta det opp når man har fått ned blo trykke litt : bråk : : bråk : : bh : : bh :

Føler med deg. har hatt samme problemene sjøl med min fjernstyring så nå har eg pakka driten ned.

men eg savner forsatt fjernstyrt sentrallås.: bh :

Eg får pakka det fram ein gang når eg har bedre tålmodighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kappa den blå/grønne mellom døra og karosseriet. Kobla på den orange der, og dro den andre enden av den blå/grønne inn i bilen og fikk kobla på den hvite der. Så nå har jeg fjernstyrt sentrallås! : ja :

Det som imponerte meg mest var hvor mye jeg huska av tysken fra gymnaset...

I morra skal jeg leite etter de to ledningene til blinklysene. For jeg skal ha blink! Forslag til hvor det er lettest å finne dem? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: bh :: bråk : : bråk : : bh : er drit lei hele greia jeg og kaste alt under samen med pumpa og skrud på igen sette. kansje man kan ta det opp når man har fått ned blo trykke litt : bråk : : bråk : : bh : : bh :

Prøvde du å koble slik jeg foreslo?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det er ønskelig, kan jeg prøve meg på en kjapp oversettelse av den tyske monteringsanvisninga i morra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde du å koble slik jeg foreslo?

tror jeg har prøvd alt mulig snart. får se om tolmodigheten min slår til over helga vis være blir bedre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kappa den blå/grønne mellom døra og karosseriet. Kobla på den orange der, og dro den andre enden av den blå/grønne inn i bilen og fikk kobla på den hvite der. Så nå har jeg fjernstyrt sentrallås! : ja :

Det som imponerte meg mest var hvor mye jeg huska av tysken fra gymnaset...

I morra skal jeg leite etter de to ledningene til blinklysene. For jeg skal ha blink! Forslag til hvor det er lettest å finne dem? :confused:

så du kappe den grøn/blå og sette den hvite og mot pumpa og den oransje mot døra?? og bare den sorte til gjording og den rød til batterie??? : klø : hmm dette virker jo lette . men sikker på at det ikke går på min :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg blink! Ferdig montert og alle deksler og "ting" er på plass igjen. : rock :

Så dermed vil samboeren ha det samme på Carinaen sin.... Jaja, tilbake til Ebay.... :ridder:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg blink! Ferdig montert og alle deksler og "ting" er på plass igjen. : rock :

Så dermed vil samboeren ha det samme på Carinaen sin.... Jaja, tilbake til Ebay.... :ridder:

Lyst til å utdype litt hvordan du koblet blinklysene på? Spekulerte litt på den selv, men ble ikke noe klokere..: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyst til å utdype litt hvordan du koblet blinklysene på? Spekulerte litt på den selv, men ble ikke noe klokere..: klø :

I følge monteringsanvisningen skal de to brune kablene kobles til svart/grønn og svart/hvit kabel enten ved rattstammen eller nede ved dørstokken. Jeg satte på nødblink, og identifiserte disse to ved dørstokken vha prøvelampe.

Deretter koblet jeg de to brune på med "strømstjelere", og det funket ikke. Hvorfor? Jo fordi de brune er så tynne at isolasjonen ble ikke brutt av "strømstjelerne". Så jeg tok av isolasjonen på den ytterste centimeteren av de brune og brettet den uisolerte delen tilbake så kabelen lå dobbel. Prøvde igjen, og det funket. Ser veldig moderne ut.... : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: bråk : : bråk : : bh : : bh : har nå koblet orangs mot døra og hvit mot pumpa.

rød til strøm og sort til jord. noen fler ledninger man må ha med???

pumpa går litt men klare ikke og låse eller låse opp. men nøkelen funger sån jeg har koblet nå.

dritt leiiiiiiiiiii.: bh : : bh : : bråk : : bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: bråk : : bråk : : bh : : bh : har nå koblet orangs mot døra og hvit mot pumpa.

pumpa går litt men klare ikke og låse eller låse opp. men nøkelen funger sån jeg har koblet nå.

I følge bruksanvisningen du postet på første siden:

Rød og gul/sort på fjernstyring kobles til rød i bil (+12V)

Sort og gul på fjernstyring kobles til jord i bil (-)

Sort/hvit og orange på fjernstyring kobles sammen.

Grønn/blå i bil klippes i to, enden fra pumpa kobles til hvit fra fjernstyring, andre enden kobles til orange/sort fra fjernstyring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grønn/blå i bil klippes i to, enden fra pumpa kobles til hvit fra fjernstyring, andre enden kobles til orange/sort fra fjernstyring.

Akkurat slik koblet jeg. I tillegg kuttet jeg den ledningssløyfa som kom ut på sida av mottageren (pneumatisk sentrallås). Og hos meg funker det som bare det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk det greit?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

endelig gikk det akurat som det skule. at dem ikke kan lage norsk bruksanvisning hehe. nå kan jeg abefale den på det høyeste. vis dem bruker koblins skjema til Roy A og Rune K. tusen takk :tilber: :tilber:

man bruker jo ikke mer en 15 min på dette med det koblingskjema. løp og kjøp dere andre som har tenkt på det.

meget fornøyd med meg selv nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du et koblingskjema på dette?? Montere dette http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=6596 settet. men vet ikke hvopr jeg skal koble meg inn på pumpa.

når jeg monterte dette på 80`n jeg hadde så koblet jeg me inn på den blå/grønne ledningen på sentrallåspumpa. På min så skulle jeg lage et "brudd" i denne ledningen og koble hver av de to ledningene som kommer fra boksen til fjernstyringa på hver sin del av den blå/grønne ledningen. Gjorde det samme på en kamrat sin 90 også og det funker fett:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg svar på det dere ikke skjønner gutta. Nå har klart det gitt

Det er så enkelt som å koble den hvite fra fjernstyrt enhet til gul/blå på pumpa.( DETTE SKAL KOBLES SAMMEN)

Den siste klablen skal da bare blindes.

Resten kobles som det står på tenignen.

Dette er gjort på en A4 B5 98 mob

Spør vis dere lurer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er rette måten.

men har fortsatt problemer med at det lyser i di røde lysen på vindu bryteren. noen råd om dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde som forklart et par poster ovenfor og det funker, men bare når jeg har en dør åpen:S har prøvt å latt antennen ligge utfor døra men det hjelper ikke. Er det noe jeg kan ha glømt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde som forklart et par poster ovenfor og det funker, men bare når jeg har en dør åpen:S har prøvt å latt antennen ligge utfor døra men det hjelper ikke. Er det noe jeg kan ha glømt?

åssen bil er det du ahr da??

Vet at det er noe forskjeld på pumpene se

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

a3 97 mod..

Da skal du funke på måten min.

Vis ikke prøver du å koble til den organe kablen til den som er rød/grå å

Det er kabel som er til låsebryteren inni bilen

Det jeg gjorde var å ta av dørpanelet så tok jeg multimetret og testa hvem som det ble spening på når jeg tryka på bryter.

Da fant jeg ut at det var gul/blå og rød/grå.

De to det ligger bak på pumpa. så tok jeg å montert den hvite på gul/blå (koble som et T-stykke)

Så prøvde jeg bare sånn for moroskyld og da virka det.

Da lot jeg bare den andre være som den var:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg banna kraftig i flere timer.

Fikk klipt den syltynne grønn/blå ledninga i førerdøra.

Kobla den hvite til pumpa og den orange til døra. Da låste den seg alltid korrekt, men når jeg skulle låse opp virket det bare 1 av 10 ganger. den prøvde liksom men måtte gi opp på midten.

Løsninga var da og rykke bort hele den orange til døra, da den faktisk ikke har noen funksjon i det hele tatt foruten og dra strøm.

En annen ting er vis jeg låser fører dør eller bakluka så går alarmen på og da er den fjernstyrte totalt død.

Vis jeg låser passasjer døra går ikke alarmen på og alt fungerer bra.

Vis jeg låser med den fjernstyrte går helle ikke alarmen på.

Så at det sånne sett blir like bra som orginalt er langt der i fra, men det hjelper mye om man skal på butikken osv og ikke trenger alarm, men bare vil låse bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil bare legge til en ting her, i tilfelle tråden blir søkt opp igjen. På biler med vakumstyrt sentrallås, altså de med pumpe, så kreves det en lenger puls med strøm/jord for at bilen skal låse seg opp. På alle settene jeg har montert og sett så er det en egen pin med plasthette som kan kan sette i en annen posisjon for at låse/åpne signalet skal holdes i f.eks 3.5 sek i stedenfor 0.5 sek (som er nok ved elektriske sentr.låsmotorer). Denne funksjonen er direkte rettet til biler med vakumstyrt sentrallås som audi, mercedes osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var noe sånt jeg regna med, regner sterkt med jeg har startsperre på min da det lyser ei sånn startsperre lampe hver gang jeg skal starte bilen.. Skjønner ikke hvem som kan ha bestillt en så bra bil som a6 i 96 uten fjernstyring til sentrallåsen!? : dum :

jeg kan slipe nøkkelen din jeg, er ikke noe problem det, er bare å gå på møller å si at du skal ha et nøkkel emne til bilen din (er somregel billigere enn å bestille ferdig nøkkel fra møller, siden dem sender dem til oss og tilbake) så tar du med deg emne og nøkkelen din til meg så mekker jeg ny en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.