#1 Skrevet Juni 3, 2007 Har prøvd å søke litt rundt omkring på forumet her, men finner ikke noe tilfredsstillende svar. Er det noen som vet om det er mulig å montere nav komplett med calipper og skiver fra Passat VR6 på en golf 2 GTi? Bak og framme, og få 5x100 boltsirkel også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 3, 2007 Har prøvd å søke litt rundt omkring på forumet her, men finner ikke noe tilfredsstillende svar.Er det noen som vet om det er mulig å montere nav komplett med calipper og skiver fra Passat VR6 på en golf 2 GTi? Bak og framme, og få 5x100 boltsirkel også. ja, det er mulig, men ta ifra en 92 mod passat vr6 i såfall.. iallefall fremme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 3, 2007 Tror det er snakk om en 92 faktisk. Har forstått det sånn at dette er samme bremsene som på G60, bare med 5x100 boltsirkel. Men det blir litt teit med 5x100 framme og 4x100 bak:) Skulle visst om de bak også passer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 3, 2007 ja, alt passer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 3, 2007 Bak fra min passat passet ikke på G3 bakstilling. Hvis du har forstilling fra passat med bredere sporvidde foran, så må du ha G3 bakstilling. Mine spindler bak hadde fem bolter med annet mønster, mot 4 bolter på G3 bakstillingen. Jeg brukte en som hadde stått tromler på før riktignok, men det skal være samme ulla. Kan være forskjellig på forskjellige årsmodeller osv, men det har jeg ikke oversikt over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2007 en golf2 gti har jo skiver bak fra før av, så da skal jo 226 skivene fra passat vr6 være bolt on.. de er jo helt like som de skivene som sitter bak på golf 2 gti .. bare 1 ekstra bolt hull bare.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 3, 2007 Men da får du ikke bredere sporvidde bak. KUN foran. Om du ikke bruker slikt som jeg solgte en gang. som faktisk ikke endrer NOE annet enn boltsirkelen din foran.... Spindler, akslinger, calippere og skiver. De delene er faktisk til salgs igjen vet jeg. Send meg en PM om dette er noe for deg, så kan jeg snakke med han som har de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 4, 2007 Blir sporvidden forandret av å montere kun spindlene med bremser da? Trodde det gjalt ved montering av flere deler, som bærearmer osv. Greia er at det er en kar på forumet her som hugger en 92 VR6 Passat, og calippene,skivene og klossene vet jeg passer, det er samme som G60 bare at skivene har 5x100. Men jeg mener å ha lest en plass at hvis man vil montere dette må man ha navet fra en passat (om man ikke har G60 liggende) Kanskje jeg bare kjøper calippene da, kan være greit å ha:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 4, 2007 Nei den gjør ikke det og det er det jeg sier. Men VR6 har andre drivakslinger pga at de skal passe inni spindelen, og knutene der er 15mm lenger enn g60 f.eks. Derfor MÅ du bytte resten som gjør at du får en annen sporvidde. Men de delene jeg hadde er veldig spesielle for noen årsmodeller av passat vr6 har 5x100, men g60 akslinger. Skjønner ikke hvorfor det er gjort sånn, men det står så i etka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 4, 2007 Okay, men da tok jeg den:) Uansett kan vel calippene brukes hvis jeg skaffer G60 skiver og en spindel som passer. Har hørt at det er flere spindler fra 4x100 passater som calippene og akslingen passer på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 4, 2007 De passer gjerne på, ja. Jeg trodde calipperne var ganske like, men det tør jeg ikke si sikkert. Hadde enten gått for alt fra G60, eller alt fra VR6, men som sagt, så kan du kjøpe de delene jeg hadde. 2000,- for det du trenger foran. Bak bytter du bare skiven. Så er du i mål. Og da har du rett sporvidde i forhold til originalt. PM meg hvis du er interessert, så kan jeg ringe han som har det nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 4, 2007 Driver og akkoderer med en kar om noen bremser, så vi får se. Er egentlig interessert i å gjøre det så enkelt som mulig. Har 239mm(?) framme nå, orginal GTi 16v ->1988 og 226mm bak. Skal bilen oppgraderes til G60 bremser trenger jeg vel ikke gjøre noe annet enn å sette 280mm bremser foran, så er det bankers. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 4, 2007 Du må ha: Spindel Calippere Carriers Klosser Skiver Slanger Drivakslinger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...