Vurderer kjøp av poleringsmaskin, hva bør jeg få med?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe DENNE POLERINGSMASKINEN, så lurer jeg litt på om jeg bør få med litt pads o.l., eller kan dette bare kjøpes på bilextra, biltema, mekonomen....?

 

Varer vel ikke "evig" de padsene som følger med......

 

Noen som har erfaring med denne butikken (autogeek)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil heller be deg se på poleringsmaskinene som ligger på http://www.pimpride.no , der får du også kjøpt høykvalitets rondeller, anbefales på det sterkeste å ikke kjøpe billige rondeller da de for det første blir ødelagt veldig fort, kan hoppe av mens du rubber feksp noe som kan ødelegge hele panseret ditt.

 

Legger du litt mer penger i både maskin og rondeller vil du se at dette holder veldig mye lenger enn billige produkter, og resultatet på jobbene du gjør blir i en annen verden....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil heller be deg se på poleringsmaskinene som ligger på http://www.pimpride.no , der får du også kjøpt høykvalitets rondeller, anbefales på det sterkeste å ikke kjøpe billige rondeller da de for det første blir ødelagt veldig fort, kan hoppe av mens du rubber feksp noe som kan ødelegge hele panseret ditt.

 

Legger du litt mer penger i både maskin og rondeller vil du se at dette holder veldig mye lenger enn billige produkter, og resultatet på jobbene du gjør blir i en annen verden....

 

Så du mener at porter cable maskinen ikke holder mål? Hva legger du til grunn for denne konklusjonen?

Porter Cable maskinen er helt super etter det jeg har hørt og om han bestiller fra autogeek så får han stash nok til å starte egen bilpleiesjappe omtrent for samme prisen han må gi for kun maskin på pimpride.no.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo tenkes at denne autogeek maskinen er 110v, siden dette er i USA..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo tenkes at denne autogeek maskinen er 110v, siden dette er i USA..

 

Det fikser man enkelt med et adapter.

 

For å svare på spørsmålet til trådstarter så ville jeg kjøpt en av pakkene de har hos autogeek der du får maskin og pads i en pakke. Om du ønsker flere pads så kan du kjøpe disse separat ved siden av også slik at du har så mange pads du måtte ønske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strømadapter fra 220V til 110V er ikke superbillig når man skal ta ut litt effekt..

 

Sjøl har jeg en Bosch eksentersliper med justerbar hastighet som jeg bruker Meguiar's pads på, fungerer utmerket! Koster under tusenlappen også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hah.. det tenkte jeg ikke på når jeg bestillte porter.. Jeg bestillte xll pakka med masse forskjellige pads.. 270$

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått din da, Ben?

 

Hva kommer frakt o.l. på?

 

Det er den pakka med pads jeg har "sett" på også. Men lurte på om jeg skulle kjøpe ekstra pads utenom i tillegg, eller om en bare kan kjøpe dette lokalt? Er vel vanlige størrelser og like måter å feste dem på.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Har selv kjøpt PC fra Autogeek, pluss masse andre produkter. Maskinen er av topp kvalitet, og fungerer utmerket. Driver selv med litt bilpleie på siden, og maskinen gjør rubbing og polering utmerket. Får bort swirls osv. Jeg kjøpte transformator fra et firma i USA, betalte 1000 kr for en transformator på 3000w! Bedre med for mye en for lite ;) Send meg pm, så kan du få bilder av biler jeg har tatt, for å se hvor bra resultater du kan få med maskinen!

 

Utmerket maskin til nygbegynnere, men også til vidrekommende. Autogeek er kjempe plass å handle, servicen er på topp. Har handlet mye der, og aldri tull. Lagt igjen mange tusen! 1 pakke kom bort under sending, men de sendte meg en ny :) Hvis du skal polere VAG, vil jeg anbefale å kjøpe menzerna eller optimum produkter til rubbing! For å få fjernet swirls og riper osv. VAG har som kjent en veldig hard klarlakk, og menzerna er spesial laget til biler med hard klarlakk, og vil derfor være ypperlig. Andre merker som er topp, er pinnacle, wolfgang, Dp, duragloss osv. Mye bra på den siden! Send meg pm om det er noe spørsmål!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestillte på fredag, har ikke fått bekreftelse på at det er belastet kortet mitt enda, litt overraskenede egentlig..

 

Handla for 380$ totalt + frakt som jeg ikke vet enda..

 

Padsene får du kjøpt lokalt også.. Med mindre du skal starte semi-proft tror jeg de padsene som følger med holder en god stund.. ;)

 

Spennende å se i forhold til 110\220 volt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte selv denne pakken i helgen, på Bilxtra i Skien. Kr 2774,-

 

Grei maskin med trinnløs regulering og proff startpakke fra Meguiars.

Kunne sikkert fått det billigere fra "over there", men jeg skal gjerne ha ting med en gang.. :)

 

Maskinen veier foresten kun 2,2 kg så skal være lett å jobbe med.. :)

 

Bilder:

Bilde 001.jpg

Bilde 004.jpg

Bilde 005.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.