#1 Skrevet Juni 4, 2007 Hei! På fredag skulle bilen min, Audi 100 2,3 E quattro avant 91-mod (44Q), og jeg på en kjøretur. Problemet var at bilen ikke ville starte. Ringer NAF som kommer fort. Jeg skal prøve å starte en siste gang før han tar den med seg, og bilen starter som et skudd. Bilen har fungert bra hele helgen. Årsaken til at den ikke ville starte først, var ifølge NAF-mannen, antageligvis fordi bensinfilteret kan være ganske tett. Så til spørmålet: Er det mulig for en vanlig dødelig å bytte bensinfilter selv? Hvordan går jeg i såfall frem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 4, 2007 Det er en veldig enkel operasjon, mener på disse er like som på C4 kaross? Skru det gamle av, to muttere, så skru det nye på igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 4, 2007 Men hvor sitter filteret hen? På den gamle golfen min ser man jo det lille filteret i motorrommet, men så enkelt er det ikke med denne bilen. Og hva slags filter skal jeg bruke? Tittet innom biltema, der har de mange forskjellige typer, men det står ikke hvilke biler de passer til. Og lønner det seg å kjøpe et dyrere originalt filter, eller er det ingen forskjell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 4, 2007 Her skifter jeg bensinfilteret... men, ikke sikker på hvor i bilen filteret ditt sitter. Finner nok ut av det! Og ja, jeg klarte å skifte filteret, så da klarer helt sikkert du oxo det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 4, 2007 når du skal ut å handle deler er det lurt å ha med seg reg.nr på bilen. Da får dem opp de fleste opplysninger om bilen og hvilke deler bilen skal ha: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 6, 2007 på min type 44, 2.2i, så sto filteret helt øverst oppe til venstre (når du står forran bilen). Tok 2 minutter å bytte! Kostet ikke mange kronene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 6, 2007 Som nevnt tidligere i tråden; det er kjempelett! Bare pass på å ha noe papir, kluter e.l. for å forhindre for mye bensinsøl. Filteret er ringet rundt med rødt på bildet: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 6, 2007 Takker for tips! Synes jeg har sett en lignende sak i bilen min... Skal titte på dette i løpet av helgen!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 7, 2007 Tar du ut bensinpumpesikringen og drar etpar runder på starteren, kvitter du deg med trykket og jobben blir litt hyggeligere! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 20, 2007 Har endelig fått byttet bensinfilteret. Har tatt litt tid da bilen har vært stjålet i mellomtiden. Det var kjempeforskjell. Filteret må ha vært veldig tett. Føles som å kjøre en ny bil med 50 hester mer!!!!!! Helt fantastisk!!!!!!!! :) :tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...