#1 Skrevet Juni 4, 2007 Sliter litt med Passaten om dagen. Er en 130hk tdi pd som har rullet 130.000km. Når jeg kjører med litt motstand f.eks. i en motbakke med jevnt gasspådrag så hører jeg at turbotrykket pulserer opp og ned. Den drar noenlunde jevnt, men det er noe som ikke stemmer. Når jeg gir full gass går den "normalt " uten pulsering. Bilen er chippet og går bra etter min mening. Har søkt litt på forumet om lignende saker og ser at turbobytte fort kan bli aktuelt. Har tenkt på at det kan være reguleringen i forbindelse med den variable geometrien på turboen. Noen som har noen ideer? Har ikke gjennomført diagnosetest i det siste. Dette ble gjort før den ble chippet uten noen feilkoder. Hadde problemet da også, men det var da i mindre omfang. I det siste har den blitt værre... irriterende! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 5, 2007 Ingen som har noen comments? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 6, 2007 Var innom VAG verksted i dag og fikk en mekaniker til å se på problemet. Vi kjørte en tur med diagnose utstyret tilkoblet. Ingen feilkoder ble avlest og verdiene ellers var "normale". Vnt systemet virket heldigvis bra med jevne forandringer i avleste verdier. Han avskrev problemer med selve turboen. EGR ventilen derimot fungerer nok ikke som den skal. Var en merkelig lyd fra ventilen når den gikk på tomgang. Ble anbefalt å prøve å blende ventilen og se hvordan dette påvirket problemet. Noen som har bytter EGR ventilen på slike motorer? evt pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 7, 2007 Behold den blendet!!! Er bare dritt med den uansett. Har en tendens til å bli mye sot i innsuget. Jeg har blokket min og ble faktisk anbefalt det av Møller:) Søk på egr, så kommer det mange tråder om dette.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 8, 2007 Prøvde å blende vakumslangen inn på egr ventilen. Og ja... problem solved!! Har ikke blendet røret enda og vet heller ikke om dette er nødvendig. Bilen ble ihvertfall mye bedre å kjøre. Turbo viningen ble mye mer "normal" og motoren drar mer jevnt over hele registret. Tenkte jeg skulle få skrudd av hele ventilen og sett hvordan det så ut inni der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 8, 2007 Det holder med å blende valumslangen ja. Er det jeg har gjort:) En liten rensk av innsuget er kanskje ikke så dumt.........Så et skrekk eksempel her på forumet, der det var nesten helt tett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...