#1 Skrevet Juni 5, 2007 I fjor så hadde jeg dette problemet, og løste det med å ta rens på audi for litt over 700 kr. måtte ta det to ganger siden det ikke holdt med en, men da ble lukten borte, merker nå at den har kommet tilbake i år: bråk : Noen som har hatt lignende problem? og kanskje vet om en mer permanent løsning? Trenger hjelp, for det lukter jo ikke akkurat godt i bilen om dagen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 5, 2007 Ofte at det samler seg mye dritt i pollenfilteret, her blir det bakterievekst, og det lukter dritt i bilen. Bytt filteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 5, 2007 parker du bilen din sånn at det kommer mye dritt ned i "innsuget" til ventilasjonen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 5, 2007 parker du bilen din sånn at det kommer mye dritt ned i "innsuget" til ventilasjonen? Er jo trær over der blien står så mulig det kan skje ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 5, 2007 Ofte at det samler seg mye dritt i pollenfilteret, her blir det bakterievekst, og det lukter dritt i bilen. Bytt filteret. Masse koster et sånnt filter da? Kan man kjøpe det på Thorsov og lignende butikker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 5, 2007 Ofte at det samler seg mye dritt i pollenfilteret, her blir det bakterievekst, og det lukter dritt i bilen. Bytt filteret. Garantert dette Hadde og sånn lukt i min gamle A4 , etter bytte av filter så var lukten borte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 5, 2007 Bytt pollenfilter en gang i året. For å unngå vond lukt i klimaanlegget er det smart å slå av klimakompressoren de siste (5) minuttene av kjøreturen. Da får fordamperen tid til å tørke opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 5, 2007 hei hei! Hadde dette på gti`n jeg kjøpte nå, tok en tur på biltema hamar, kjøpte pollenfilter og ac rens som jeg sprayet nedi der pollenfilteret er, så skal bilen gå på tomgang i 20 min ca, og det ble bra hos meg:) kostet vel rundt 300kr tilsammen. O:T: fått orden på bilen nå eller.. motorgangen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 5, 2007 Har en A# med samme problemet. Årsaken på min bil er at frontruta lekker nede på høyre side også renner vann inn i pollenfilteret(var klissvåt)og ned i ventilasjonsanlegget. Byttet pollenfilter en gang(ca 500,- hos Møller med bytte) ble bedre lukt men ikke bra. Så det blir nok rep av lekkasjen og rensing av ventilasjonsanlegget+nok et nytt pollenfilter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 5, 2007 hei hei! Hadde dette på gti`n jeg kjøpte nå, tok en tur på biltema hamar, kjøpte pollenfilter og ac rens som jeg sprayet nedi der pollenfilteret er, så skal bilen gå på tomgang i 20 min ca, og det ble bra hos meg:)kostet vel rundt 300kr tilsammen. O:T: fått orden på bilen nå eller.. motorgangen? Hei Glenn! Har bestillt kullfilter nå, og får special price! av en kompis:) så kommer på litt under 300kr. Når det gjelder motorgang så er den ikke perfekt enda nei, men en jeg kjenner på Olrud skal ta en diagnose på den når han har tid, så får vi håpe problemet kommer frem så det kan løses, mange sier det er vakum slanger som muligens er sprukket/slitte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 5, 2007 Har en A# med samme problemet. Årsaken på min bil er at frontruta lekker nede på høyre side også renner vann inn i pollenfilteret(var klissvåt)og ned i ventilasjonsanlegget. Byttet pollenfilter en gang(ca 500,- hos Møller med bytte) ble bedre lukt men ikke bra. Så det blir nok rep av lekkasjen og rensing av ventilasjonsanlegget+nok et nytt pollenfilter. Å shit! Det hørtes ikke billig ut akkurat! Har da ikke merket noen lekkasjer rundt frontruta mi hvertfall, så får da håpe ikke no sånt har skjedd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 5, 2007 Fattern hadde problem på sin A3 at det rant vann inn igjennom pollenfiltret,det skyldtes at det ikke var satt ordentlig på plass.I tillegg var den plast lista som ligger i ned kant av front ruta ikke helt trykt på plass.En kombinasjon av det førte til at det var et par liter vann i bilen etter ei natt med regn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 6, 2007 Fattern hadde problem på sin A3 at det rant vann inn igjennom pollenfiltret,det skyldtes at det ikke var satt ordentlig på plass.I tillegg var den plast lista som ligger i ned kant av front ruta ikke helt trykt på plass.En kombinasjon av det førte til at det var et par liter vann i bilen etter ei natt med regn. Nå har det jo faktisk regnet kraftig et par dager her....Hmmmm...Må sjekke dette.Takk for tipset: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 6, 2007 På biler med klimaanlegg dannes det en slags muggsopp på fordamperen inne i klimaanlegget, Dette skjer pga. fuktigheten som oppstår ved prosessen i kjølingen.=helt vanlig. Forte, og en del andre merker selger klimaanleggs rens som er som regel er en sprayboks som settes inni kupeen på bilen og klimaanlegget settes på omluft i 20-30 minutter. Stoffet i sprayboksa sirkulerer da i klimanlegget og kanalene og dreper soppen. Ta en tur til din lokale bilrekvisita butikk og sjekk om de har rensemiddel der.Bør ikke koste all verden og er en enkel oprasjon. Les bruksanvisningen på boksen, da det er noe forskjellige fremgangsmåter alt etter type. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...