#1 Skrevet Juni 5, 2007 På A4'en kommer det surklelyder med jevne mellomrom. Høres ut som om det er i forbindelse med varmeapparatet. Bilen har ikke klima, bare vanlig varme/ventilasjonsapparat. Lydene var der da jeg kjøpte bilen, men selger mente det bare skyldtes at kjølesystemet ikke var luftet. Noen som har hørt om lignende saker? Har ikke fått luftet kjølesystemet enda, men syntes det høres ut som en rar forklaring. Ellers kommer det høyfrekvente pipe/skrikelyder fra bakstillingen ved kjøring på ujevn vei. Tidligere har jeg bare lest om problemer med forstillingen ("multiknirk") på disse bilene. Er slitte foringer en mulig forklaring, eller kan det være selve opphengsdelene som er slitne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 6, 2007 Noen som har vært borti tilsvarende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 6, 2007 Har vært borte i surklelyder før, og det har somregel hjulpet med en liten radiatorrens, med påfølgende lufting. Ellers kan det kanskje være at termostaten eller vannpumpa ikke er helt medvillig?? bare som et forslag... Edit: Husk at når du lufter skal varmeapparatet være på fullt på varmen..det har jeg iallefall hørt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 9, 2007 Har skiftet kjølevæske, og da kjørte jeg igjenom et par ladninger med rent vann og lot motoren gå en stund, for å rense opp litt før jeg tok i den nye kjølevæsken. Har ikke fått luftet enda for er på ferie nå, men skal prøve det så snart jeg kommer hjem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...