#1 Skrevet August 5, 2004 Så en flott front montert IC på en S6 på hovedtreffet, tilhørende en trønder som jeg ikke husker navnet på akkurat nå. Kunne ha tenkt meg noe slik jeg også engang, men er usikker på om det er plass nok bak en original S4 fanger. Jeg liker anonymiteten ved å ha originale fangere. Er det bedre plass bak en S6 fanger, og kan den settes på en S4 uten å måtte bytte en masse annet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 5, 2004 Det kunne jeg godt tenkt meg svar på også. Jeg antar du mener liggende IC under radiatoren! Videre, dersom man skulle bytte ut org. IC, hvilken er å anbefale? Pris, str, hvor etc... Takker for svar. Mvh, Atle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 5, 2004 Virket ikke som at den var liggende, men svakt hellende, hadde håpet å slippe å kappe i fanger. Vet ikke hvilken som er å anbefale, men dersom jeg skal til med en oppgradering av IC kommer det til å bli gjort en gang for alle, dvs med kapasitet til 5-600 hk og med høy virkningsgrad. Så får man heller spare litt for å få råd til å kjøpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 5, 2004 Jeg har fått bygd IC bak Orginal fanger på S6'n... Man må fjerne alt av "innmat" bak fanger og flytte radiator noen cm bakover... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 5, 2004 Et bilde til uten fanger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 5, 2004 Veldig pent arbeid, det var du som var på hovedtreffet og hadde kassevis med olje og etc? Tror det er mer enn IC`n du har under huvan og som mod;) Edit: ja det må det ha vært for fargen på bilen er lik og la merke til at isolasjonen i panseret var fjernet. SLEEPER, i like 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 5, 2004 Christian; Jeg har heller ikke isolasjon under panseret.. Så barsk ut den ic'en der.. Es-bygge eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 6, 2004 Ikke for å ødelegge morroa deres, men det der er det sikkert morro å møte en fjellvegg med... not. Kan aldri tenke meg at det der er lovlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 6, 2004 Det er vel aldri morro å møte en fjellvegg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 6, 2004 Neida, var kanskje litt flåsete sagt, men fjerner du den støtabsorberende bjelken i støtfangeren så kan konsekvensene bli fatale. Trimming må aldri imho gå ut over sikkerhet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 6, 2004 Den støtabsorberende bjelken i støtfangeren er ikke mye og skryte av, festet med plastplugger og man kan nesten knekke den får hånd.... så tror IC tar imot like mye "støt" den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 6, 2004 Eirik; er det lov til å spørre hvor mye herligheten kostet? (IC'en mener jeg) Har du montert temp måler slik at du vet forholdet temp inn/ut! Kunne være interessant å vite... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 6, 2004 Hvilken størrelse er det på cooleren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 6, 2004 Sånn det ser ut for meg har du koblet denne i serie med den originale ic-en. Stemmer det? Har tenkt på et sånt opplegg selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 6, 2004 Det å koble i serie med original IC er vel ikke optimalt med tanke på flow motstand. Med den størrelsen som IC ser ut til å ha, så burde det være nok areal til at original IC kunne fjernes. Uønsket flow motstand vil medføre at mye av fordelen med en større IC går tapt. Eirik, har du noen målinger som viser temperaturer og virkningsgrader? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 6, 2004 eirik: pen bil! *sikle* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 6, 2004 Har noen temp målinger fra Våler med VagCom på banen, med skiltet av(helt åpent til IC), så lå vel tempraturen på innsug's lufta 5-10 grader over utetemp, iforhold til fjor med org. IC så 30-50 grader over ute temp... Bruker også orginal IC itillegg... Størrelse er: bredde 50cm(pluss tanker)+29 cm høyde + 7 cm tykkelse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...