#1 Skrevet Juni 6, 2007 Hadde S2en på EU og fikk (bl.a) anmerkning på uoriginale bremser foran (har satt på RS2 bremser). Noen andre her med samme bremseoppgradering som har fått beskjed om det samme? Prøvde å forklare at bremsene var til en bil med mer hester osv men må vise bremsene til tilsynet (dvs skaffe papirer på at bremsene håndterer effekten i S2en, få bekreftelse fra verksted om at det virkelig er de bremsene som står på og så forevise bilen til biltilsynet). Har ringt på lokal Audi forhandler, blitt henvist til importør som igjen henviser tilbake til trafikkstasjon . Spørs om det blir å få på originalbremser igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 6, 2007 Ikke helt for å svare på spørsmålet men.. Christians regel for eu-ok: Ta eu ok på en bil i original stand. Ofte går det fortere og er mindre mas . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 6, 2007 Hvor hadde du den på EU kontroll? Finn et litt mindre seriøst sted og få den godkjent der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 6, 2007 Dette hørtes helt banalt ut.. Dette ble ikke kommentert på min.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 6, 2007 Latterlig, er org. audi deler som er brukt. Og det er vel ingen som monterer dårligere bremser enn det som er fra før på en bil... Enkelte verksteder er mindre begavet når det gjelder teknisk innsikt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 6, 2007 Hvor hadde du den på EU kontroll? Finn et litt mindre seriøst sted og få den godkjent der... Står på kontrollseddel at bremser må forevises trafikkstasjon.. Må dit uansett for senkinga sin skyld men setter vel på originalbremser tror jeg, mindre knot. Hadde den hos Isachsen, nevnte for de at senkesett og bremser ikke ble kommentert sist jeg var på EU, de sa at kontrollen med dem var strammet opp og de ikke kunne se gjennom fingrene med avvik som kom under punktene på kontrollseddelen. Men det er vel variasjon på hvor strenge de forskjellige verkstedene er også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 6, 2007 Står på kontrollseddel at bremser må forevises trafikkstasjon.. Må dit uansett for senkinga sin skyld men setter vel på originalbremser tror jeg, mindre knot. Hadde den hos Isachsen, nevnte for de at senkesett og bremser ikke ble kommentert sist jeg var på EU, de sa at kontrollen med dem var strammet opp og de ikke kunne se gjennom fingrene med avvik som kom under punktene på kontrollseddelen. Men det er vel variasjon på hvor strenge de forskjellige verkstedene er også. CQ'n min er godkjent med RS2 bremser både foran og bak. Har fornuftige folk på biltilsynet i Trondheim heldigvis De slo opp i en bok med teknisk innformasjon og målte diameter på bremseskiver osv og tok en liten prøvetur for å sjekke at alt virket som det skulle. Null problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 6, 2007 CQ'n min er godkjent med RS2 bremser både foran og bak. Har fornuftige folk på biltilsynet i Trondheim heldigvis De slo opp i en bok med teknisk innformasjon og målte diameter på bremseskiver osv og tok en liten prøvetur for å sjekke at alt virket som det skulle. Null problem De ble ikke nyskjerrige på resten av bilen, da? Er vel mer enn bremsene som er oppgradert.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 6, 2007 De ble ikke nyskjerrige på resten av bilen, da? Er vel mer enn bremsene som er oppgradert.. Jeg startet i rette enden jeg, så bremser, drivverk og hjuloppheng kom først. Deretter motor..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 7, 2007 Jeg startet i rette enden jeg, så bremser, drivverk og hjuloppheng kom først. Deretter motor..... Luring.. må en tur på tilsynet uansett for senkesettet sin skyld (har papirer og målebrev etter hjulstillingskontroll så det skulle gå greit) men har RS2 turbo mm, lurer på om de henger seg opp i det ved evt testkjøring. Kanskje jeg skal grave frem K24'en igjen og sette i orig. programvare? Bremsene blir originale, er det greieste for å bli ferdig med det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...