Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mye klaring det er mellom ventilene og stemplene på en 2,5l tdi 5'r??

Firmabilen kvelda her om dagen, og var innom verkstedet idag! Og der mangla det ca 1/3del av tennene på regreima.

Kjempe fint!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det stor sjangse for at noen ventiler har butta nedi ja, hvis det er reg.reima som har hoppet over/røket.

Veldig liten klaring på dieselmotorer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett eller anna må ha kilt seg, der tennene er borte er det helt glatt!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reima er dårlig? gammel?

Havarert vannpumpe?

Har vel skrellet av tenner hvis ventilene har butta i stempelet.

Da blir det brå stopp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

reima ble byttet for 5k siden den..

ble ikke brå stopp heller! han som skrur prøvde å starte, og da gikk den faktisk i noen sekunder!!

Jeg gir f... er ikke min bil i bunn og grunn! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klaringen er ca 0,5 millimeter når stempel er på topp.

99,99 % sjanse for at stemplene har laget skade på ventil/ventiløfter eller det som værre er. Har dette skjedd med noe turtall har stempler fått litt eller mye deformasjon.

Skrelling av registerrem skjer av og til på disse hvis oljetrykk til toppen forsvinner. (tett oljesil i bunn eller tett enveisventil bak oljetrykkskontakt, årsak: sjeldent skifte av olje/filter). En grei indikasjon kan være dersom turbo går tregt, når oljetrykk blir dårlig går kammen tregt og turbo ødelegges før remma spises opp.)

Send meg gjerne PM med telefonnr, jeg har en del mer info hvis behov, har skrudd en del på akkurat disse motorene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det er mulig!!

Skifte reim så funker bilen som normalt igjen. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten er dette et 0,01 % tilfelle hvor intet gikk galt, eller så er det litt skadde ventiler. Virker det som om effekten er lik som før ? Gi oss en oppdatering dersom det skjer noe, eller om den går bra et par måneder uten at noe skjer.

Slike skader har som regel en årsak.....og har ofte konsekvenser.Dette blir spennende å høre fortsettelsen av. Håper alt går bra og at det ikke oppstår unormal slitasje, feks i ventilstyringer eller ventilseter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Effekten er lik som før.

Venter i spenning på om dette er varig selv og!

Må vel bare krysse fingrene for det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.