#26 Skrevet Mai 10, 2009 Har vært borti noen sånne ja, og de som koster penger går stille, mens de man får rimelig fra utlandet i "orginal" bosch eske bråker, Det var som faen.... Da får jeg bare ta turen til KRB til uka da.. hvis det ikke er andre som selger de billigere? (mindre enn 2300kr) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 10, 2009 (endret) Det var som faen.... Da får jeg bare ta turen til KRB til uka da.. hvis det ikke er andre som selger de billigere? (mindre enn 2300kr) Kjøpte min hos VEMS http://shop.vems.hu/catalog/product_info.php?currency=NOK&products_id=111&osCsid=ca933f656fa4ca2067a20e551ec61092 . De "sa" det var OEM. Kjøpte en til også fra http://www.jayracing.com/index.php?main_page=product_info&products_id=1 som jeg prøvde. Samme lyden i begge. Kansje det hjelper med en liten mate tank under der. For jeg har hatt en "normal" summe lyd i pumpa før, men da sto bilen i en særdeles bratt bakke. Men har kjørt 0ver 10000 km nå med dette evindelige bråket. Er ikke noe mer eller mindre lyd siden ny. Bare slitsomt. Hvem som er ekte, ikke ekte vet ikke jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 10, 2009 Bumper denne litt.. Monterte en kopi 044 pumpe i tanken for noen uker siden, fra første sekund så lagde den en heller lite fin lyd. Den hadde ikke vanlig summelyd men en mer ujevn hakkete lyd, høres nesten ut som et lager er gåent eller noe sånt. Trodde kanskje det var pumpa som var feilprodusert så jeg fikk prøve en annen kopi pumpe. Men denne lager så og si samme lyden. Kanskje en smule mer jevn lyd, men fortsatt ganske irriterende. Er dette normalt? Er det forskjellig lyd i org. Bosch pumpe og på de forskjellige kopi pumpene? Har samme problemet selv. Hos meg skyldes ikke dette pumpen, men trolig resonans i holderen eller slangene i tanken. Har vært nedi tanken mange ganger, men finner aldri helt ut av dette Har endret på holderen, byttet gummiforingene...men til ingen nytte. Har forsøkt med forskjellige pumper 044 & 040, samme problemet med begge, men 040 pumpen er mye stillere. Testet pumpene i benk, med belastning fra 4 til 8bar, ikke en eneste ulyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 10, 2009 (endret) En som har hørt med Bosch selv: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?p=14557718 http://s291.photobucket.com/albums/ll286/maximumpsi/Bosch%20044/ Han skriver at de orginale skal ha M18 inngang, og made in Czech republic. Uorginal har M14 inngang og made in Germany. Bilde av min. Ser ut som jeg har orginal, hvis han på BMW forumet skriver rett. Han skriver også at OEM pumpene er mye mere høymeldte en de replica pumpene som han først kjøpte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 10, 2009 En som har hørt med Bosch selv: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?p=14557718 http://s291.photobucket.com/albums/ll286/maximumpsi/Bosch%20044/ Han skriver at de orginale skal ha M18 inngang, og made in Czech republic. Uorginal har M14 inngang og made in Germany. Har en "uoriginal?" 044 liggende. Denne har M14 og made in Czech. Flower 216L@4bar, 180L@6bar. Dette ved 12,3Volt. Statisk trykk på 13bar (eller var det 15bar?). Ikke noe problem med denne pumpen, virker perfekt. Bare det vanlige "formel1 hvine", fra pumpen Mulig det er forskjellige koiper ute på markedet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 10, 2009 Har samme problemet selv. Hos meg skyldes ikke dette pumpen, men trolig resonans i holderen eller slangene i tanken.Har vært nedi tanken mange ganger, men finner aldri helt ut av dette Har endret på holderen, byttet gummiforingene...men til ingen nytte. Har forsøkt med forskjellige pumper 044 & 040, samme problemet med begge, men 040 pumpen er mye stillere. Testet pumpene i benk, med belastning fra 4 til 8bar, ikke en eneste ulyd. Jeg tenkte også tanken med resonans i holderen eller slangene. Men etter at jeg holdt handa ned i tanken når pumpa og bilen gikk så utgikk den teorien. Jeg holdt fast pumpa og prøvde å vri litt til sidene, men lyden var der like herlig. Angående slangene så bruker jeg de originale RS2 slangene da de går rett på, og jeg har forsikret meg om at de ikke står i klem eller med noe belastning.. Spørsmålet er da om de 100% garanterte originale Bosch pumpene bråker likedann? Eller er det bare kopi pumpene. Det er jo ikke så lett å finne ut da flere tydeligvis har kjøpt kopi pumper i original Bosch innpakning.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 10, 2009 Det var som faen.... Da får jeg bare ta turen til KRB til uka da.. hvis det ikke er andre som selger de billigere? (mindre enn 2300kr) Får de ned i 200 dollar, men det var det å vite at man får ekte pumpe da Replica pumpene koster jo 25 dollar. Flower visst like bra mange av de, så om man vil leve med lyden og en liten dose usikkherhet er det bare å kjøre på Selv kommer jeg nok til å kjøre på med 2stk 040 på prosjektet mitt, de lever nok fuel til 1000hk på E85 og koster tusenlappen stk over disk i norge 190liter leverer de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mai 10, 2009 Er forresten 040 pumpa og 044 pumpa like utvendig? Eller er 040 pumpa fysisk mindre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 10, 2009 En som har hørt med Bosch selv: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?p=14557718 http://s291.photobucket.com/albums/ll286/maximumpsi/Bosch%20044/ Han skriver at de orginale skal ha M18 inngang, og made in Czech republic. Uorginal har M14 inngang og made in Germany. Bilde av min. Ser ut som jeg har orginal, hvis han på BMW forumet skriver rett. Han skriver også at OEM pumpene er mye mere høymeldte en de replica pumpene som han først kjøpte. Det finnes mange fake varianter, og tror neppe støyen er lik i dem alle. Skal finnes fake med M18 inngang og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mai 10, 2009 Er forresten 040 pumpa og 044 pumpa like utvendig? Eller er 040 pumpa fysisk mindre? 040 har litt mindre diameter og mindre tilkoblinger. 12mm slangestuss inn på den og M12 ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mai 10, 2009 En som har hørt med Bosch selv: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?p=14557718 http://s291.photobucket.com/albums/ll286/maximumpsi/Bosch%20044/ Han skriver at de orginale skal ha M18 inngang, og made in Czech republic. Uorginal har M14 inngang og made in Germany. Bilde av min. Ser ut som jeg har orginal, hvis han på BMW forumet skriver rett. Han skriver også at OEM pumpene er mye mere høymeldte en de replica pumpene som han først kjøpte. Om du ser på klistremerket der og sammenligner med denne, så får du kanskje en annen oppfatning http://s291.photobucket.com/albums/ll286/maximumpsi/Bosch%20044/th_fake1.jpg Her derimot er bosch sin emballasje med klistremerke. http://s291.photobucket.com/albums/ll286/maximumpsi/Bosch%20044/th_real1.jpg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Mai 10, 2009 Jeg tenkte også tanken med resonans i holderen eller slangene. Men etter at jeg holdt handa ned i tanken når pumpa og bilen gikk så utgikk den teorien. Jeg holdt fast pumpa og prøvde å vri litt til sidene, men lyden var der like herlig. Angående slangene så bruker jeg de originale RS2 slangene da de går rett på, og jeg har forsikret meg om at de ikke står i klem eller med noe belastning.. Spørsmålet er da om de 100% garanterte originale Bosch pumpene bråker likedann? Eller er det bare kopi pumpene. Det er jo ikke så lett å finne ut da flere tydeligvis har kjøpt kopi pumper i original Bosch innpakning.. OK, da har du et annet problem enn meg. For hos meg forsvinner all ulyd, når jeg holder på pumpen. Høres ut som det er pumpen som er synderen hos deg...bytt pumpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Mai 10, 2009 040 har litt mindre diameter og mindre tilkoblinger. 12mm slangestuss inn på den og M12 ut. Mente de hadde lik diameter jeg 040 pumpen er kortere, og har åpen bunn med gitter. Passer rett i 040 tank-holderen, som brukes til 044 pumpene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Mai 10, 2009 Jeg har en 044 som skal være original, ca. $200 på Ebay, og selger lovet på tro og ære at det ikke var en replica. Var overrasket over hvor lite lyd den laget, var mye mer stille enn den originale RS2 pumpa, den leverer også juice, dvs E85 så det holder. Syntes den laget litt mer lyd i går kveld, men det kan være pga at den har blitt innkjørt, pluss at det begynner å blir lite alkohol på tanken etter en session med IAT logging med VAGCOM, pluss selvsagt at jeg har blitt mer vant til lavt lydnivå i forhold til den gamle. Kristian: din bråker riktignok som et uvær, men siden din sitter under bilen vil den bråke mer enn de som monteres i tanken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Mai 10, 2009 Jeg har en 044 som skal være original, ca. $200 på Ebay, og selger lovet på tro og ære at det ikke var en replica. Var overrasket over hvor lite lyd den laget, var mye mer stille enn den originale RS2 pumpa, den leverer også juice, dvs E85 så det holder.Syntes den laget litt mer lyd i går kveld, men det kan være pga at den har blitt innkjørt, pluss at det begynner å blir lite alkohol på tanken etter en session med IAT logging med VAGCOM, pluss selvsagt at jeg har blitt mer vant til lavt lydnivå i forhold til den gamle. Kristian: din bråker riktignok som et uvær, men siden din sitter under bilen vil den bråke mer enn de som monteres i tanken. Har sendt mail til VEMS og spurt de rett ut hva det er de har solgt meg. Ikke noe surt eller krast. Bare forklarer saken, og at det er helt uaktuelt å kjøre med replika for min del. Men den har fungert som den skal i 2 år 10000+km. Så får jeg vente på svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Mai 10, 2009 Hi Kristian, > Hello. > 2 years ago I bought a Bosch 044 pump from you. And by seeing all the replica models around, I just wanna ask you straight out. Is it a orginal Bosch 044 I have? > These pumps cost so little money, and can do so much harm, so I just NEED to know. Its been working good for 10000 km's Yes, we sell only original Bosch 044 fuelpumps. Regards, Katalin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Mai 11, 2009 Delenr. på 044 pumpa er 0580 254 044? Har fått tilbud på en garantert ekte Bosch 044 pumpe til 1835kr. Da kjøper jeg den gjennom Bosch her i Norge. Mulig jeg prøver denne og ser om lyden blir mer akseptabel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Mai 11, 2009 3.745.- koster den på meca ink mva, så høres ut som du har funnet ett sted som gir 50% rabatt. Ikke så uvanlig i grunn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Mai 16, 2009 Om du ser på klistremerket der og sammenligner med denne, så får du kanskje en annen oppfatning http://s291.photobucket.com/albums/ll286/maximumpsi/Bosch%20044/th_fake1.jpg Her derimot er bosch sin emballasje med klistremerke. http://s291.photobucket.com/albums/ll286/maximumpsi/Bosch%20044/th_real1.jpg Da har jeg fått meg ny pumpe, original Bosch fra Meca faktisk.. Men den har også sentrert klistremerke, slik som du mener er fake. Sikker på at det ikke bare er gammelt og nytt klistremerke her? Jeg tviler på at Meca har solgt meg en uoriginal pumpe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Mai 16, 2009 Jeg monterte 044 i dag, men kan ikke si at det var direkte sukse.. Pumpa høres "ustabil" ut.. bilen går som den skal, men med en gang jeg får et snev ladetrykk så magrer den ut (ser det på bb.lambda`n). Ser også at den ikke øker bensintrykket når jeg gir gass.. Tanken er stappfull så det kan jo ikke være det som er problemet.. En ting jeg kom til å tenke på er denne "trykkdemperen" som sitter på toppen av pumpa.. kan denne lage noe tull? Trykkdemperen er del nr 34 på dette bildet: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Mai 16, 2009 Jeg monterte 044 i dag, men kan ikke si at det var direkte sukse.. Pumpa høres "ustabil" ut.. bilen går som den skal, men med en gang jeg får et snev ladetrykk så magrer den ut (ser det på bb.lambda`n). Ser også at den ikke øker bensintrykket når jeg gir gass.. Tanken er stappfull så det kan jo ikke være det som er problemet.. En ting jeg kom til å tenke på er denne "trykkdemperen" som sitter på toppen av pumpa.. kan denne lage noe tull? Trykkdemperen er del nr 34 på dette bildet: har nok ikke noe med saken det for jeg kjører med org 040 pumpe og 600hk uten problemer og alt er orginalt i tanken min;) mater fint 5bar hos meg med det der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Mai 16, 2009 Har du den "trykkdemperen" da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Mai 17, 2009 Har du den "trykkdemperen" da? ja den har jeg, men du har ikke en sånn regulator ved bensinfilteret da? Det var det på min og den er tatt vekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Mai 17, 2009 Jeg har ikke noe regulator der nei.. skjønner ikke hva dette kan være jeg. Kanskje pumpa rett og slett er defekt.. får prøve å koble av slangen på fuelrail og se hva den klarer å levere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Mai 17, 2009 Jeg har ikke noe regulator der nei.. skjønner ikke hva dette kan være jeg. Kanskje pumpa rett og slett er defekt.. får prøve å koble av slangen på fuelrail og se hva den klarer å levere.. Du har ikke koblet noe feil på fuelrail da? Hvis du ikke får noe mer bensintrykk når du får ladetrykk så vil jeg tro at du heller har koblet noe feil på bensinslangene, eller så har du ikke en fungerende vakuumslange tilkoblet btr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...