Bosch 044 bensinpumpe-ulyd

Anbefalte innlegg

Har satt i ny 044 pumpe med ny innsats i tanken på Rs2n. Men jeg syns ikke den låter som den skal. De andre jeg har hørt holder en jevn fin summelyd mens min surkler/hakker ujevnt. Hva kan dette være og har noen vært borti det?

Funderer litt på om bensinfilteret kan være tett men er usikker her. Det er jo så og si umulig å koble denne feil. Bilen starter og går, men den fjusker litt når jeg ruser. Motoren er helt nybygd,og dysene er større og ei heller mappet enda så det gjør vel sikkert sitt også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt filter Øystein... Billig investering i forhold til resten du har gjort med bilen, også vet du i hvert fall at det flyter fint frem :) Vil tro du får en annen lyd da, om ikke annet så har pumpa di det bedre med nytt filter. Men det er et H.... å bytte! (les TRANGT!) Lykke til med mapping...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har en fin og jevn susing som du etterlyser.. Så den skal nok ivertfall ikke låte sånn..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom nettopp fra garasjen etter filterbytte og det virker som pumpen går lettere nå, men fortsatt ikke optimalt. Filteret som satt der har nok vært med bilen siden den var ny.

Kan det være luft i systemet? Bortkastet å kjøpe enda en pumpe hvis det bare er fillefeil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får den nok strøm og er det god jording ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får den nok strøm og er det god jording ?

Ja tror da det,ettersom jeg monterte den med de samme ledningene som satt der fra før.

kanskje den har fått seg en kilevink under frakt?

Leste nettopp på anvisningen som lå i esken og der sto det at den ikke tåler støt/slag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse pumpene liker ikke å bli kjørt tørre, dvs uten motstand (bensin) og trekker de falskluft kommer det og mange rare lyder. Regner med du har tilstrekkelig med bensin på tanken?

Ang slag-støt, så vil jeg tro de tåler relativt mye, jeg har iallefall mishandlet noen grovt på det området, og de har ikke klaget i ettertid ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min lager også en del ulyder, men jeg vil la den få noen timers innkjøring før jeg tar affære.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bytta og den hørtes bedre ut. Nå fant jeg også en knekk på slangen ut fra pumpa så det kan jo være derfor. Vurderer å bytte hele slangen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bli kjørt tørre sier du ole... hvor lite tåler de tro? jeg har brukt pumpa til å tømme tanken med, dvs skrudd av returen og holdt slangen ned i reserve kanna, og kjørt pumpa til tanken er tom.. men da vil den jo risikere å suge luft i noen sekunder.. men skal vel mer til før den tar skade?

er det varmen eller "over-rusinga" som den tar skade av når den suger luft?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bytta og den hørtes bedre ut. Nå fant jeg også en knekk på slangen ut fra pumpa så det kan jo være derfor. Vurderer å bytte hele slangen..

Da har jeg byttet slangene som hadde fått seg en knekk og ordnet til. Bilen startet på første forsøk og pumpen summer jevnt og fint:)

Takker for alle tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

..

er det varmen eller "over-rusinga" som den tar skade av når den suger luft?

En bensinpumpe kjøles av bensinen den pumper. Når det bare er luft igjen, får ikke bensinpumpen den kjølingen den bør/må ha. Noen sekunder kjøring av bensinpumpen i luft er sikkert ikke kritisk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 044 pumpe bråker også noe grusomt. Suser ikke, den rakler og kan gå litt ujevn.. Slitsomt som f..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den jeg hadde i S4`en lagde også ett vanvittig spetakkel bak i tanken. Surra ganske høyt ja, men ikke noe ulyder. Når bilen gikk på tomgang, så hørte man pumpa godt utenfra, og den bilen bråka ganske mye på tomgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er noe i den duren der, min er. Skal jammen filme den, så dere får høre. Utrolig hva man kan venne seg til, men dette er slitsomt.

Jeg har rak 3" eksos hele veien fra turbo med en liten lydemper bak, enda så høres pumpa bedre en eksosen ved normal kjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne litt..

Monterte en kopi 044 pumpe i tanken for noen uker siden, fra første sekund så lagde den en heller lite fin lyd. Den hadde ikke vanlig summelyd men en mer ujevn hakkete lyd, høres nesten ut som et lager er gåent eller noe sånt. Trodde kanskje det var pumpa som var feilprodusert så jeg fikk prøve en annen kopi pumpe. Men denne lager så og si samme lyden. Kanskje en smule mer jevn lyd, men fortsatt ganske irriterende.

Er dette normalt? Er det forskjellig lyd i org. Bosch pumpe og på de forskjellige kopi pumpene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne litt..

Monterte en kopi 044 pumpe i tanken for noen uker siden, fra første sekund så lagde den en heller lite fin lyd. Den hadde ikke vanlig summelyd men en mer ujevn hakkete lyd, høres nesten ut som et lager er gåent eller noe sånt. Trodde kanskje det var pumpa som var feilprodusert så jeg fikk prøve en annen kopi pumpe. Men denne lager så og si samme lyden. Kanskje en smule mer jevn lyd, men fortsatt ganske irriterende.

Er dette normalt? Er det forskjellig lyd i org. Bosch pumpe og på de forskjellige kopi pumpene?

Husker du ikke lyden av min 044 pumpe da Harald? På McDonalds Lørenskog i fjord.. Sitter OEM 044, men den låter helt forferdelig.

th_31julyVR6-T.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det et kjent fenomen da? At disse Bosch pumpene høres ut som et kraftverk...Walbro sine er mer behagelig å høre på? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginale bosch pumper har en gjevn og fin summelyd, replica pumpene støyer mer og høres ut til å ha en ugjevn gange.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke at din bråket noe spesielt den gang, men jeg var sikkert mer opptatt av å høre på vr6'n.. :) Men takk for videoen! Det er akkurat den lyden der jeg har også. Helt lik.

Men du har original Bosch 044 pumpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginale bosch pumper har en gjevn og fin summelyd, replica pumpene støyer mer og høres ut til å ha en ugjevn gange.

Var dette jeg lurte litt på.. er du helt sikker på dette? Har du testet flere av disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det et kjent fenomen da? At disse Bosch pumpene høres ut som et kraftverk...Walbro sine er mer behagelig å høre på? :)

Så du mener at de originale Bosch pumpene lager den samme lyden? Eller bare kopi pumpene?

Jeg har walbro pumpe i passaten og den er meget mer behagelig å høre på.. jevn og fin summelyd. Men så er den bare halvparten av størrelsen til 044 pumpa også.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var dette jeg lurte litt på.. er du helt sikker på dette? Har du testet flere av disse?

Har vært borti noen sånne ja, og de som koster penger går stille, mens de man får rimelig fra utlandet i "orginal" bosch eske bråker,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

044 pumpene jeg har vært borti bråker like mye som kopi pumpene men lyden på kopi pumpen høres grovere ut. Blir spennende å se hvor lenge den varer :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en orginal 040 pumpe.... hører den nesten ikke:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.