Bosch 044 bensinpumpe-ulyd

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke rørt noe som helst på fuelrailen eller i motorrommet ellers.. har kun tatt ut den orginale pumpa fra tanken (alt virka som det skulle før), og plugga nedi 044.. har brukt de orginale ledninger\koblinger som var i tanken fra før av.. : klø :: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke tilbake slagsventilen din som kødder da? den ene jeg hadde var helt tett...del nr 30 der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der sier du virkelig noe.. bilen har vært litt ustabil i det siste.. noen ganger går den som fy, og andre ganger har det vært litt fusk og smell.. jeg har trodd det kunne komme av at bensinpumpa mi har vært "ustabil" ..

 

Må man i det hele tatt ha denne ventilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis som nylig har montert samme pumpe i sin 200 2vt og den funger fint. Han tok ut den ene "koppen" den org. pumpa sto i og brukte de koblingene som var!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kobla jeg på en banjokobling på returen på fuelrail med en gummislange i fri luft tilkoblet..

 

Når jeg setter på tenninga så går jo pumpa.. og med en gang så kommer det en sprut som går ca 2 meter, men etter 0.1 sekund så går strålen fra å gå 2 meter bortover ned til å såvidt rekke 30 cm bortover.. noe må være galt!

 

Når jeg putter slangen ned i ei flaske og kjører bensinpumpa i ca 3 sekunder så er det vel knapt 1 desiliter i bunnen av flaska.. vil tro den skal levere noe mer!

 

Nå har jeg plukka opp pumpa fra tanken igjen, skal få kjørt en flowtest på den for å se hva det kan være. Mistenker enveisventilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der sier du virkelig noe.. bilen har vært litt ustabil i det siste.. noen ganger går den som fy, og andre ganger har det vært litt fusk og smell.. jeg har trodd det kunne komme av at bensinpumpa mi har vært "ustabil" ..

 

Må man i det hele tatt ha denne ventilen?

Går helt fint å kjøre uten den ja, kan bli litt mer tungstarta bare

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da prøver jeg å fjerne både enveisventil og trykkdemper.. blir vel en tur på Tess i morgen da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet feilen!

 

Tok ut pumpe og alt istad.. og da la en jeg kjenner merke til en "plastikkpropp" som satt fast innenfor gjengene i bunnen av pumpa..

 

Så det er nok jeg som har glemt å ta ut "blendeproppen" som sitter i bunnen der for å beskytte mot støv osv.. og når jeg da har kjørt pumpa så har den dratt seg enda mer inn og tetta så og si 100% : dum :: dum :: dum :: bh :

 

Men ingenting er bedre enn å finne feilen, takk for hjelpa til dere alle uansett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går antakeligvis en smule bedre nå da? Og leverer litt mer suppe? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går antakeligvis en smule bedre nå da? Og leverer litt mer suppe? ;)

 

Skrur det sammen i morgen så regner med det bør bli litt mer futt i sakene da ja! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Morten

 

Han som fant feilen må jo være en nøye kar siden han med første øyekast fant feilen.. Har ikke du slitet lenge med denne feilen a..? Godt med folk som stiller opp på feilsøk på selveste 17. Mai.. hehe

 

PS: Det er moro å hjelpe til med å finne slike banale feil..:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.