00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded

Anbefalte innlegg

får feil kode på s6min 2.2t...

 

har vell noe med trykket og gjøre??

men er det skadeligt for bilen og kjøre sånn????

lader nå med 1.4-1.5

ka bør eg gjøre ??

 

 

her er feil koden:

 

00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded

35-10 - - - Intermittent

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skadelig...tja, kommer ann på resten av oppsettet og hvorfor det skjer, men bra er det ikke.

 

Det skjer muligens pga ladetrykk på 1,5bar eller mer. Anntar da at du har en 2,5bara MAP, og en chip som ikke liker et ladetrykk ute av kontroll.

Med 2,5bara MAP og ladetrykk på 1,5bar eller over (som er max for hva en 2,5bara MAP kan måle), får ECU'n beskejd om 1,5bar ladetrykk.

 

Vanligvis når du får denne feilkoden, vil ECU gå i nødmodus. Hvis N75 styrer ladetrykket vil du da bare ha grunntrykket (originalt ca 0,4bar). Tenningen vil trolig bli trukket tilbake også. Resultat er at bilen går elendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aner ikke ka Map eg har (hvordan finner eg det ut?)

har chip ja enten en 280 eller 290 er ikke sikker ...

men bilen går ikke i noe nødmodus funker heilt fint.

er det fare for at motoren får for lite bensin når eg kjøre sånn???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallai Tommy! Prøvde å sende deg en PM, men den var full gitt.

 

Hva var problemet? Coiler, N75, LMM..? Har samme kode på min kjelke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke bytta MAP er det 250kpa(2,5bar)...da kan du max kjøre 1,5bar ladetrykk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sikkert manuel boost controller og har litt for mye trykk, bedre og la bilen lade 1,3-1,4.. lader den 1,5 så går den i nødmodus... og da får du veldig mager blanding

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke boost-controller, standard MAP-sensor og ingen chippus. Bilen fungerer fint den, men ikke når man trår hardt. Får maks 0.3/0.4 i ladetrykk, så butter den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke boost-controller, standard MAP-sensor og ingen chippus. Bilen fungerer fint den, men ikke når man trår hardt. Får maks 0.3/0.4 i ladetrykk, så butter den

 

Cooil, Coil og coil. Søk etter fusking, lugging (Navnet mitt)etc på forumet, så finner du feilsøker tips. Jeg har lagt inn ett hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke boost-controller, standard MAP-sensor og ingen chippus. Bilen fungerer fint den, men ikke når man trår hardt. Får maks 0.3/0.4 i ladetrykk, så butter den

 

Start med å lese ut feilkoder, og slett disse.

Høres ut som bilen har gått i en form for nødmodus, der den kutter ut N75'n. Dette gjør den fordi du har hatt for høyt ladetrykk...akkurat som feilkoden sier.

En original S4/S6 skal ha et MAKS trykk på ca 0,9bar ladetrykk, dvs 1,9barA i kjørekomputeren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lignende problem på min, da var det hull i en slange. Fikk jeg en peak, og så gikk den i nødmodus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man har 2,5 bars map og får trykk på 1,5 får man feilkode, man må holde seg under maks. Går man opp til maks så veit jo ikke bilen/motorstyringa om det er maks eller over... skjønner?

 

Lad 1,4 bar maks med standard map sensor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lignende problem på min, da var det hull i en slange. Fikk jeg en peak, og så gikk den i nødmodus.

 

 

Det er garantert som det Ørjan sier her som er problemet ditt.. sjekk den "bølgeslangen" som går inn på IC nede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.