nøkking samt høyt ladetrykk etter FMIC montering!

Anbefalte innlegg

akkurat fått meg frontmontert intercooler på min s4 AAN

å turbotrykket har steget fra 0,6-0,8 til 1,1-1,3 bar!

får litt nøkking under pådrag

å effekten på top liksom dabber av da.

forige eier sier bilen ikke er chippa, men alle som har vært med meg sier noe annet!

ble litt skeptisk selv nå når ladetrykket ble så ekstremt høyere..: klø :

må sies at orginal cooleren kan ha vært litt lekk, men hadde liksom aldri noe større problemer med den. bilen gikk fint.

mener nå at alt av rør samt slanger er tette på den nye cooleren.

burde jeg nå være redd for at bilen får for mager blanding sia den nøkker under pådrag ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JA. Hadde umiddelbart fått sjekket opp i dette og senket ladetrykket om motoren IKKE er chippet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen blir det med mapsensoren når man monterer FMIC,man får vell ikke flyttet over denne? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen blir det med mapsensoren når man monterer FMIC,man får vell ikke flyttet over denne? : klø :

: klø : Mapsensoren sitter vel inne i hjernen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

map'en sitter i hjernen ja..

noen som vet hva den orginale mapsensoren er god for ??

kjørte hjem fra jobb i sta. å da presterte bilen å lade opp på 1,4 bar!

noe er jo helt på jorde galt.. noe må jo være gåent, skal jo ikke oppføre seg slik bare man bytter IC..

er ikke denne N75 ventilen som er gåen? ekke det den som skal styre lade trykket ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: klø : Mapsensoren sitter vel inne i hjernen?

Min sitter i ic visst. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min sitter i ic visst. : klø :

da har du en MEGET spesiell ic;) den gjør nok ikke det map står for manifold air pressure. går slange fra innsug til hjernen. finnes vel tilfeller der map er en seperat del utenfor hjernen og.

høres jo rart ut at trykket stiger av å bytte ic.. om ikke annet enn at gamle slanger eller ic har vært lekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har du en MEGET spesiell ic;) den gjør nok ikke det map står for manifold air pressure. går slange fra innsug til hjernen. finnes vel tilfeller der map er en seperat del utenfor hjernen og.

høres jo rart ut at trykket stiger av å bytte ic.. om ikke annet enn at gamle slanger eller ic har vært lekk.

Den er nok ikke så spesiell. Fra 2000 og fremover har A4 1,8t map-sensoren plassert i intercooleren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

map'en sitter i hjernen ja..

noen som vet hva den orginale mapsensoren er god for ??

kjørte hjem fra jobb i sta. å da presterte bilen å lade opp på 1,4 bar!

noe er jo helt på jorde galt.. noe må jo være gåent, skal jo ikke oppføre seg slik bare man bytter IC..

er ikke denne N75 ventilen som er gåen? ekke det den som skal styre lade trykket ?

For meg høres det ut som du har hatt lekkasje før.. og at bilen din er chippet. Hadde S4 før som ladet 1,2-1,3 til vanlig.. men noen ganger opp på 1,4

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er nok ikke så spesiell. Fra 2000 og fremover har A4 1,8t map-sensoren plassert i intercooleren.

Jeg har i hvertfall det på min så. ;) Dritt når man skal montere FMIC det. :( Sorry OT!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: klø : den må da stå plassert etter gasspjeld for å kunne føle av manifold trykk??

om ikke vel den jo ikke merke at den går med vakum, når man ikke gasser..

menmen.. beklager ot

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsøk å lese av hjernen med vagcom for å se om den faktisk kan være chippet du.. Den org. mapsensoren takler ikke mer enn 1.5 bar, pysete trykk før den er ferdig ja :P hehe..

Jeg tipper den er chippet, hvis ikke har du ett magnetventilproblem.. Jeg hadde netopp det, da ladet jeg stygge 2.5 bar :D du har kanskje endret posisjon og sånn på den og, så den muligens har blitt furten av det ? Sjekk den og du, koster 500+ på bilomsetningen, org. tlf 37059180 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant problemet! kjøpte meg en bleede ventil. å når jeg starta å montere den så oppdaga jeg lekasje fra turbo trykks nippelen å til n75 ventilen! nå har jeg fått justert til 0,9 bars trykk å alt funker helt perfekt :D

eneste minuset er at jeg ble klokka til 116 i 70 sona i dag, så jeg er fri for lappen :(

shit happends :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, huff da..

Fint feilen ble funnet da:)

Hvordan bot og hvor lenge uten lapp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, huff da..

Fint feilen ble funnet da:)

Hvordan bot og hvor lenge uten lapp?

bot vet jeg ikke. uten lappen fra 3-6 måneder sa han.. skulle gi saken til en politi jurist i morgen..

håper de kan se litt gjennom fingran, men tror ikke de gjør det! er jo yrkessjåfør å vi får jo strengere straffer.. orka ikke diskutere med han. sa med engang hva hadde gjort.. var egentlig en temmelig trivelig politimann jeg møtte på.

væffal han var interesert i bilen min. kommenterte den nye SVÆRE coolere min. spurte om ladde trykk å om den gikk bra. lurte på hva jeg hadde betalt for 19" felgan, å kommenterte de var stilige :D

får bare kyrsse fingran å håpe de er litt milde.. gjør jo en del jobber for de så..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. Kjedelig å miste lappen! Regner med at du ikke godtok på stedet? Det er diverse regler som du kan utnytte, som blant annet at radar/laser skal kalibreres og være stemplet hvert halvår, og at du kan trekke fra 30% hvis det var i forbindelse med en hensiktsmessig forbikjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bot vet jeg ikke. uten lappen fra 3-6 måneder sa han.. skulle gi saken til en politi jurist i morgen..

håper de kan se litt gjennom fingran, men tror ikke de gjør det! er jo yrkessjåfør å vi får jo strengere straffer.. orka ikke diskutere med han. sa med engang hva hadde gjort.. var egentlig en temmelig trivelig politimann jeg møtte på.

væffal han var interesert i bilen min. kommenterte den nye SVÆRE coolere min. spurte om ladde trykk å om den gikk bra. lurte på hva jeg hadde betalt for 19" felgan, å kommenterte de var stilige :D

får bare kyrsse fingran å håpe de er litt milde.. gjør jo en del jobber for de så..

Politiet er somregel ikke så dumme så lenge man er enige med de og ikke bråker og diskuterer..: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.