#1 Skrevet Juni 6, 2007 Hei Jeg har en passat 2001 modell automat m/tiptronic Når jeg starter bilen og setter den i D, må jeg gi litt ekstra gass for å komme igang. Videre vil ikke den gire seg opp normalt. Det virker som den har et langt gir som fungerer på en måte, men må kjøre med ekstra turtall. Flipper jeg den over i tiptronic, vises ikke girene, og man kan ikke bruke tiptronicen. Etter 2-5 km "rykker" kassen litt på seg, og alt er normalt igjen. Har skiftet olje, men ingen bedring. Møller skjønner ikke helt hva dette er for et problem. Noen som har en ide? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 6, 2007 Aner ikke hva problemet er, har samme bil som deg men ikke opplevd dette hittil... Det jeg derimot KAN si er at du må få bilen din på et skikkelig verksted, har inntrykk av at Møller stort sett aldri vet hva et problem er, eller hvordan det skal feilsøkes og rettes... Er mer hjelp i gutta her inne oftest, og ikke minst hos andre, seriøse firmaer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 6, 2007 Har dere ikke skiftet filter, men kun olje er jo problemet at filteret er tett som igjen gjør at kassene havarerer... Når filteret er tett får du ikke nok oljetrykk til og gire og kassa oppfører seg rart og kan slure litt.. Olje og filter BURDE skiftes ver 60.000 selv om møller sier det ikke er nødvendig, sier produsenten av kassene 60k intervall =) Tar forbehold om feil Her har dere litt info: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=54266&highlight=tiptronic+filter http://www.zervos.se/ATFbyte.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 8, 2007 Etter å ha kjørt 2-5 km og problemet har gitt seg tar å stopper bilen og starter igjen kommer problemet tilbake igjen og jeg må kjøre en stund igjen før det gir seg. Tyder ikke dette på at det ikke er et problem med oljen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 8, 2007 Du må få lest ut feillageret på girkassen og gjerne også motor. Tyder på at girkassen går i nøddrift. Den vil da gå bare i ett gir (3. gir tror jeg). Sannsynlig ett eletrisk problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 9, 2007 Tror kanskje at det er snakk om et nødgir ja. Har testet ut hvilket gir, men ingen gir stemmer. Virker som det er et gir ikke samsvarer med de andre girene.. Har lest ut feillageret, men de finner ingen feil da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 9, 2007 Les ut feillager når feilen er tilstede.Det kan være at den slettes når du slår av tenningen hvis det er en sporadisk feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 10, 2007 Hei, har sjøl hatt samme probleme og då blei det styre enheten som var gåend 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 20, 2007 Styreenheten ble bytta og, og no fungerer automatkassen som bare det. Men dårlig arbeid av møller her. De trodde det var clutsene, men jeg insisterte på det andre, og det var jo bra. Hadde blitt dyrt med andre alternativ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 22, 2008 Styreenheten ble bytta og, og no fungerer automatkassen som bare det. Men dårlig arbeid av møller her. De trodde det var clutsene, men jeg insisterte på det andre, og det var jo bra. Hadde blitt dyrt med andre alternativ... hei har prob med kassa jeg også... hvor satt styreenheten?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 22, 2008 Kanskje dumt spørsmål, men har du dårlig kontakt til luftmassemåler. Kan bli noe merkelig hvis denne fusker. Prøv å napp av kontakten og se. Min A6 slutter og vise hvilket gir i instrumentet og oppfører seg merkelig. Kan være verdt å sjekke ut, selv om jeg egentlig ikke tror problemet ligger der. Første bud er vel å få lest av feilkoder som sagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 23, 2008 Kanskje dumt spørsmål, men har du dårlig kontakt til luftmassemåler. Kan bli noe merkelig hvis denne fusker. Prøv å napp av kontakten og se. Min A6 slutter og vise hvilket gir i instrumentet og oppfører seg merkelig. Kan være verdt å sjekke ut, selv om jeg egentlig ikke tror problemet ligger der. Første bud er vel å få lest av feilkoder som sagt. har prøvd å skifte lmm også, men ikke noe trykk før 3100: gråter : tenkte jeg skulle få sett litt på n75 og vakumklokka og gå over samtlige el.kontakter... jeg har litt prob med at den viser feil gir i instrumentet også men den forsvant sist vi sletta feilkoder.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 23, 2008 Hvilke feilkoder da? Tror ikke n75 har sammenheng med dette. Det at den viser feil i displayet tror jeg kommer fra enten feil på hjernen, eller kontakten med LMM, men dette er bare vill gjeting. Er det ikke noen Vagcom eksperter i Ålesund? Har de ikke byttet filter/sil på oljeskiftet synes jeg du skal forlange å få det gjort. Det er ett must i tillegg til rengjøring av magnetene i bunnpanna. Legg ut feilkodene som lå i minnet du, så blir det litt enklere å gjette..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 24, 2008 Du må få lest ut feillageret på girkassen og gjerne også motor.Tyder på at girkassen går i nøddrift. Den vil da gå bare i ett gir (3. gir tror jeg). Sannsynlig ett eletrisk problem. har samme problem... leste av feilkoder G38 (fartssensor på kasse) er gåen og kom i dag.. sansyneligvis er dette "rota til alt ondt" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...