#1 Skrevet Juni 6, 2007 God aften godtfolk! Nå i sommer skal Norge få en ny Vento Vr6 ifra Tyskland. Har veldig lyst til å smelle på turbo på den, ser for meg 300hk... Da skal følgende gjøres: Bytte råder og stempler. Bytte manifold. Bytte bremser. Bytte eksos. Videre er det styling som skal på. Senking, plastikk rundt, ny lakk+++ Er det noen som vet ca prisoverslag for trimminga aleine? Får jeg alt det til 30 000,-? Er det veldig mye papirarbeid på det for å få det godkjent? På forhånd takk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 6, 2007 rått, men 30.000kr kommer du ikke langt med tror jeg... legg på det dobbelte og du kan begynne å få til noe.. Er jo en her på forumet som bygger vr6 turbo nå.. Kristian Pettersen.. hør med han... har sikkert noen tips til deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 6, 2007 For 30 så får du ikke mye nei. Godkjenning kan du sel langt etter tror jeg, kan vel være mulig, om du får kjøpt et turbo dett med tuv papirer(har pr dags dato ikke sett noe av det nei) , men det kommer til å koste halve kongeriket. Bare turbo kitt kommer vel på ca 40k å det er ikke med montering. Så må du ha litt attott da, så et kitt vil jeg tippe havner på 45-50 når du har alt du trenger. I allefall for å nå 300 ærlige hk. Det koster å være kar ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 6, 2007 og med orginal diff i girkassa, så kan du vel trykt si at denne kommer til å gå til skogen, om du ikke er flink med gassen da, men har du 300hk, må du da få brukt de også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 6, 2007 Les øverste klistrede tråd på denne siden ang. godkjenning. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 6, 2007 En grei turbo som ikke trenger lade no voldsomt kan vel ikke koste allverdens? 300hk på en Vr6 burde vel gå med moderat trimming vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 7, 2007 Disse kittene har vel TÜV og koster deretter http://www.hgp-turbo.de/vw/vr6b.htm http://www.hgp-turbo.de/vw/vr6g.htm http://www.rothe-motorsport.de/marken/vw/vw_golf_3_vr6.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 7, 2007 Tusen takk for bra linker Viss disse er tüv godkjente, så skal vel ikke det by på noe problem vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 7, 2007 Tusen takk for bra linker Viss disse er tüv godkjente, så skal vel ikke det by på noe problem vel? Skal du gjøre ting riktig, så kan det bli litt omfattende. Men har man nok penger, så lar du HGP eller Rothe ordne opp. Men er noen grunnting du trenger først. Sterkere motorfester er et must. Skikkelige dempere/fjører. Hvis du skal ha ut 300 hk i motoren, så må du lade cirka 0.8-1bar. For å gjøre dette, så må senking av kompresjon utføres. Da bytte av toppakning. Holder man seg under 400hjul hk, så holder en frisk VR6 fint. 8.5:1 i kompsenk og 1.4 bar går kjempe fint. Intercooler må du også ha. Diffrensialen din burde/må oppgraderes og orginal clutchen din kan nok få litt å stri med da du detter fort opp på 400+ nm. Extra bensinpumpe må du ha, komplett eksos +++++ Men klarer du deg med 250 hk, så blir det en annen sak. Da skal orginal clutchen holde endel bedre. Og du trenger ikke intercooler. Ladetrykk er da typisk på rundt 0.4-0.6 bar. Rimelig bolt on, og trenger ikke koste all verden. 25-30 tusen i deler må du regne med. Uansett: Turbo på VR6 koster MYE penger. Det kan jeg skrive under på. Jeg har enda ikke verdt inne på det med registret:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 7, 2007 Kan kanskje være greit å nevne at hvis du blir ferska med en ny importet bil på norske skilter med mer hester enn det står i vognkortet så må du betale avgifter akkurat som om den skulle blitt importert. kommer ann på år i norge.. osv.... Norge er et ganske kjedelig land serru 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 7, 2007 Tusen takk for bra linker Viss disse er tüv godkjente, så skal vel ikke det by på noe problem vel? Vet kansje om en Norsk Vento VR6 for salg. Det er en USA model. Og det er jo perfekt skal du ha Turbo. Med tanke på software. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 7, 2007 Akuratt hjemme fra lokaltreffet i Vestfold, så har ikke fått svart før nå. En Norsk Vr6 hadde vært knall! Hadde du giddi å hørt litt rundt om den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 8, 2007 Akuratt hjemme fra lokaltreffet i Vestfold, så har ikke fått svart før nå. En Norsk Vr6 hadde vært knall! Hadde du giddi å hørt litt rundt om den? Skal jeg gjøre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...