Klima kommer og går - A3 8L

Anbefalte innlegg

Som titlen forklarer har jeg et problem med mit klima/Aircon i A3'en...

Det kjøler kun hver 2 eller 3 gang jeg starter bilen - litt forskjellig seff men det virker aldrgi hver gang. Når det endelig kjøler virker det perfekt og det blir skikkelig kaldt i kupeen. Når det ikke kjøler er luften ikke kald i det hele tatt.

Kan det være en føler eller giver?

Noen som vet hva det kan være.

P.S fikk byttet klimakompressoren da jeg kjøpte bilen, men det var i november og varme var ikke et problem! Går ut ifra at når kompressoren blir byttet at det blir fylt på gass og trykktestet anlegget.

Som sagt det kan virke og da er det kaldt - brrrr.... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør en selvdiagnose... Ettersom du fikk den byttet på garanti så har du kanskje en reklameringsrett også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør en selvdiagnose... Ettersom du fikk den byttet på garanti så har du kanskje en reklameringsrett også?

Har sikkert reklameringsrett men den må jo inn på verksted og sjekkes igjennom, verkstedet sir at det ikke nødvendigvis har noe med kompressoren å gjøre. Men de vil gjerne sjekke årsaken...redd for at det kan blive litt for pricey : rolleyes

Selvdiagnose? VAG com?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, begynn med en selvdiagnose (vag-com) så tar du derfra. Finner du feil er det bare å svinge skiftnøkkelen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, begynn med en selvdiagnose (vag-com) så tar du derfra. Finner du feil er det bare å svinge skiftnøkkelen :)

Tak for svar Kim...skal finne en som har VAG com!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.