Automatisk låsing Audi A3 8P

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en importert 2004. mod A3, men på denne så låser den automatisk dørene ved kjøring. Går det å deaktivere denne funksjonen?

Er dette bare et fenomen på tyske biler, eller er det slik på de som er solgt i Norge og?

Og hva er det egentlig godt for?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel pga du ikke skal gå ut av bilen når du kjører i fylla, får da har man lett for og glemme at man faktisk beveger seg fort. Og pga unger osv regner jeg med...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saken er at ut kommer en men ikke inn... (må dra i døråpneren to ganger fra innsiden)

Det hindrer ihvertfall folk fra å prøve å trenge seg inn i bilen, men jeg er ikke så plaget med akkurat det....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå begynner jeg også å lure på hvorfor bilen låser seg når man kjører, er jo ikke det at folk prøver og åpne dørene fra utsiden når du ligger på veien i 80...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel kanskje ikke så vanlig her til lands, men såkalte car hi-jackings eller bilkapringer om du vil, hender rett som en sprett ellers i verden. Ved å låse dørene når bilen begynner å rulle hindrer du at uvedkommede kan hoppe inn i bilen din selv når du da plutselig har rolig gangfart ved for eksempel køkjøring. Og ja, dette kan fjernes med Vag-Com eller et aldri så lite verkstedbesøk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.