Knirkende styring, 94 Vento

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte min mors Vento i kveld, og hørte en ganske tydelig knirkelyd når jeg sto stille og vred om rattet. Jeg vet ikke om lyden kom fra rattstammen eller tannstanga. Det kunne høres ut som rattstammen lå mot noe gummi, og at dette var tørt og gnisser. Jeg sjekket nivået på servooljen, og det var fullt. Ingen synlige lekkasjer fra tannstangen heller. Noen som har formening om hva dette kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er vel mest sannsynlig et fjerbeinslager som kanskje begynner å bli slitt og som fører til knirkelyden når du svinger over. Kan jo selfølgelig være noe annet også, men skulle tro det var det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, syns ikke det hørtes ut som et fjærbenslager (jeg kjenner den lyden), men jeg får undersøke litt en annen dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis med samme symptom sier det er endeleddene, basta =)

Plukker du av hjulet og styrer mens du sitter med hodet der burde det være grei skuring å slå 100% fast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får ta en nærmere kikk på det til uka...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.