#1 Skrevet Juni 7, 2007 Hei Har kjøpt meg en Passat Highline 2002 mod 130 HK TDI... (bilder kommer) Det eg lurer på er om noken har vert borti "støy" fra turboen før? det er en summelyd som kommer og stiger sammen med turtallet... høres akurat ut som dynamostøy på eit bilstereo anlegg! og er ikkje en lyd som skal ver fra turboen! skal ikkje garantere at det er den, men virker sansynlig... og til alle som tenker at det skal jo ver litt summing fra turboen, så er det ikkje den lyden eg tenker på... går rundt og frykter at den får for lite smøring og at det er derfor den kviner... men får ikkje sjekket det før den 19. for har kje time hos møller før det... noken her som kan tenke seg ka dette kan ver? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 7, 2007 Har dette på min audi 100 2.5 tdi også men det forsvinner når motoren begynner og bli varm, er bare på kald start dette skjer... Er dette med deg hele tiden er bare kaldstart? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 7, 2007 hadde et sånn tilfelle på jobben.. den gikk uten bakerste potta.. se om det er hull foran den.. det bråker ikke uten den potta.. kun turbolyd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 7, 2007 Har dette på min audi 100 2.5 tdi også men det forsvinner når motoren begynner og bli varm, er bare på kald start dette skjer... Er dette med deg hele tiden er bare kaldstart? er sånn uansett om den er varm eller kald... men ikkje på vanlig tomgqng... bare når turtallet øker litt og oppover,... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 8, 2007 ka e det der egr som det står om i en del andre tråder? kan det ha med dette å gjer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 5, 2007 Har akkurat det samme på min nyinnkjøpte Passat 130 hk TDI med 59000 km på telleren.... Virker som det følger ladingen på turboen eller noke slikt... Følger liksom ikkje heilt turtallet heller... Når jeg gir pådrag kviner det jevnt oppover, men når jeg slipper opp forsvinner det ganske knapt, for så å suse igjen når jeg gir på igjen... Fant du ut av dette?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 5, 2007 har en 130 hk tdi 03 passat med litt lavfrekvent summelyd fra turboen under pådrag, hører det spess fra rundt 2000 omdreininger på 4 5 og 6. gir..fikk ny turbo for to måneder siden på garanti på grunn av liten oljelekk og lyden var der før og etter.. min er gått 51 000 km. var gått 46000 km før eg reiste på ferie.kjørte og bergen kirkenes tur retur for en månede siden uten problem.. og da snakker vi at bilen fikk kjørt seg:)fått teknisk leder på jobb(møller nesttun) til å prøvekjøre og han mener det ikke er noe gale og det mener jeg at det ikke er og..litt tøff lyd syns eg då, men du kan for sikret skyld sjekke alle ladeluft slanger for sprekker.då spess i bøyer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 5, 2007 Er jo også trykk regulator som regulerer trykket, kan jo lage litt lyd.. Slipper på en måte ut mest når turboen kobler inn på lave turtall og så stabiliserer den seg utover registret. Det er for å ikke få et så xplosivt drag når turbo kobler inn.. Bare og korrigere meg om jeg tar feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 6, 2007 Har også denne "lyden" på min A4 1,9PD...Høres bedre om du har takluken åpen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...