#1 Skrevet Juni 7, 2007 Jeg har noen chrom lister på bakfangeren som har fått merke tidligere eieres dårlige vaskeferdigeheter spesielt om vinteren, tenker da på at det ser ut som salt vann har blitt ligget på chromlistene og lagger "korrosjon"/stygge merker. Nå har jeg ikke sjekket om disse listene er av plast, eller metall på S8' n da, vet ikke om noen vet hva disse er laget av. Og det går ann å polere fikse dette, eller bare må kjøpe nye? Skal se om jeg ikke får fikset bilde av skaden etterhvert hvis det skulle hjelpe. Men fant en tysk bil, så vet en hva jeg mener 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 7, 2007 Maskinpolering med autosol på de er det eneste som fungerer forholdsvis greit.... Dette er ett problem på samtlige Audi med Kromlister... Største grunnen er at såpe og avfettingsmidler har ligget på de for lenge når det er sol ute osv... Men å få de helt strøkne igjen kan være vanskelig, men blir iallefall veldig mye bedre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 7, 2007 Autosol på de listene er litt for grovt i mine øyne......bruker selv noe "Harley-krompuss" som funker som f** på kromlistene på min Passat. Autosol er jo slipemiddel i så det bør brukes med ytterste forsiktighet ellers kan listene bli matte og stygge,at man rett og slett pusser vekk krommen. Men er listene veldig stygge og korroderte kan man bruke Autosol men vær meget forsiktig. Jeg bruker Eagle One Nevr-Dull wadding polish Boksen er avbildet her :http://forum.vwaudi-club.no/showpost.php?p=751264&postcount=10 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 8, 2007 Har selv brukt autosol på veldig mange biler, men kan hende på noen typer lister at det blir for grovt ja, men de tilfellene jeg har gjort det har listene vært bortimot ødelagt... Men vær forsiktig ja, ser fort om det blir riper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 8, 2007 Skal ta en titt på dette. Men mine lister er meget stygge. Håper jeg får tid en dag..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 9, 2007 autoglym har noen produkter da.. De heter: Autoglym Trim renovator og trim protector Er rens/beskyttelse for aluminum & plastdetaljer. Fikk anbefalt disse av en på Møller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 10, 2007 funker de a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 14, 2007 bruker Meguiar´s all metal polysh. Funker meget bra på alt fra kromlister til kjøkkenkranen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 14, 2007 Har selv sliti med såkalt "rustflekker", det så i allefall sånn ut. Teorien er i allefall at det kommer av at støv fra piggdekk legger seg og ruster seg fast i krommen på en måte. For å få bort dette brukte jeg quick detailer fra Megs og clay bar, pluss en porsjon muskler og vips så var lista skinnende blank igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 14, 2007 Listene på den gamle min var også sånn.. Var nesten "hvite" i bøyen ved bakdøra.. Jeg brukte en slags metall polish, men fikk det aldri helt bra, så ringte og sjekka pris... Husker ikke hva vinduslistene kosta, men bare den ene lista til bakdøra kostet over 1000-lappen, så slo det ifra meg å bytte lister rundt om.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 14, 2007 Mye bra tips her. For legge ut resultat når jeg har fått gjordt arbeidet. (men det kan ta noen uker før jeg prioritere det) Men kjekt å vite på forhånd hva man skal gjøre når arbeidslysten trenger seg på som værst Ikke dum den teorien med metallsøw fra piggene som legger seg på listene og lager rust (for det ikke så mye annet som kan ruste på denne bilen ) og igjen skyldes det forrige eiers dårlige vasking om vinteren...da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 14, 2007 Listene på den gamle min var også sånn.. Var nesten "hvite" i bøyen ved bakdøra.. Jeg brukte en slags metall polish, men fikk det aldri helt bra, så ringte og sjekka pris... Husker ikke hva vinduslistene kosta, men bare den ene lista til bakdøra kostet over 1000-lappen, så slo det ifra meg å bytte lister rundt om.. Ja, du kjenner litt til disse bilene du.. Har ikke selv giddet å sjekket pris. Ville uansett ikke vært noe fornuftige greier uannset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...