Start-problem på 99 Passat 1,9 TDi, tipper startsperra.

Anbefalte innlegg

En kollega har en 99 modell Passat 1,9tdi. Her om dagen så ga den opp fullstendig. Typisk start-sperre problem, dvs den starter så vidt for så å stoppe igjen. Har prøvd med vag-com, men klarte ikke å koble opp til sperra så ingen feilkoder ble lest ut.

Dette problemet med ledningene på sperra som noen har hatt på A4 (mener jeg har lest noe om det en gang), hva går det ut på? Start-problemet på denne bilen kan vel komme av dette også?

Kan problemet være nøkklene? Kodes på nytt? Får en det til uten å få start på bilen? Hvordan?

Enn med sluttstykket på tenningslås?

Andre ting?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å tørk av nøkkeln med silikonfjerner eller noe sterkt stoff. Har dette problet på min bil. Men nøkkeln min er slitt å bruker å funke når jeg gjør dette. Men jeg har også problem med styringenheten på min bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke den elektriske delen på tenningslåsen da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke den elektriske delen på tenningslåsen da?

Som jeg har skrevet, så er jeg inne på tanken. Glad det ikke er min bil. Bare sjekker litt for kollegaen min. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å tørk av nøkkeln med silikonfjerner eller noe sterkt stoff. Har dette problet på min bil. Men nøkkeln min er slitt å bruker å funke når jeg gjør dette. Men jeg har også problem med styringenheten på min bil.

Skal overbringe tipset. Gir tilbakemelding om det funker. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjør det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Update; Snakket nettopp men eigeren av bilen (har ikke fått snakket med han etter jeg postet tråden). Han hadde ikke tid til å lete etter feil selv, så han hadde levert bilen på merkeverksted. Det var visst noe med en sikring og ECU. Fikk ikke vite noe mer.

Men nå virker ihvertfall bilen igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ecu er hjernen til biln, så det er sikkert samme problem som jeg har på min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ecu er hjernen til biln

Er klar over det. ;) (burde vel vite det etter 3 år på skolebenken? :P )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:D jeg hadde bare 1 år :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.