#1 Skrevet Juni 7, 2007 Jeg har fått lekkasje på et bensinrør. Det er et av de tre som går fra tank/bensinpumpe under bilen. Har fått tak i nye rør (må skifte alle tre, siden de selges som sett). Noen som har gjort dette før og som har noen tips? Må jeg f.eks løsne bensintanken eller stenge den på en måte? (Vil trolig bli noe bensinsøl her) Er det knotete å komme til for å skru av/på disse røra? Setter skikkelig stor pris på alle gode råd... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 8, 2007 Heisann. Var du som kjøpte felgene mine, var det ikke...?? Jeg tok ut bensinrørene på min bil for litt siden da jeg skulle tilpasse videre bensinslanger med skjøter fram til fuel-rail osv. Hos meg satt det tur og retur-rør og i midten ligger det en plastslange som er noe ånde/lufte-greier ser det ut til. Røret fra pumpa løsnes lett med selve bolten på pumpa, og returrøret hadde en liten slangeklemme på seg bak ved tanken. Det rant litt bensin, men passet på å ha noe å plugge i så gikk det fint. Varmedekslene løsnes enkelt med en 10 mm pipe. Du behøver ikke ta de av, bare løsne. Festeklipsene under bilen fremover løsnes lett med en liten flat skrutrekker. De er også enkle å presse på plass igjen. Hos meg hadde jeg allerede kuttet bensinrørene der de går opp langs torpedoveggen så det var lett å ta de ned derfra. Mulig det er litt trangere hos deg ettersom rørene sikkert går helt frem til motoren. Det var litt bøying og triksing for å få rørene frem mellom håndbrekk-vaiere og bakaksling, men ikke mye. Nå var dette riktignok på min 2,3 10v, men kan vel ikke være allverdens forskjell fra din. God helg! Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 8, 2007 Heisann, kjører rundt med felga dine enda jeg. De er fine, men litt mokk hver gang jeg skal ta de av og på siden jeg ikke har sentreringsringer. Høres forresten fornuftig ut det du sier ang bensinrøra. Regner med det er mest knot framme ved motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 11, 2007 nå har jeg holdt på en del timer bare med å løsne de gamle røra. Men har store problemer med å få tredd dem ut ved torpedoveggen. Må jeg bøye røra der, eller finns det noen andre lure triks? ser jo at dette bare vil bli et større problem når jeg skal få på plass de nye røra. Er det ikke noen som har erfaring med dette??? EDIT: Kom på at disse røra kanskje skal dras opp og ut av motorrommet??? Da har jeg et lite problem siden jeg ikke har annet enn en garasjejekk og disse røra er jo tre meter med knekk og bøy i ymse retninger. har med andre ord ikke nok klaring til bakken... (ble det beskrevet forståelig nok???) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 12, 2007 Du kan bøye de litt da...der hvor de er rette fra før slik at ikke bøyene som er der risikerer å bli flate hvis du skjønner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 12, 2007 Ellers så kapper du de nede ved torpedoveggen og stikker på Tess og får fine stålomspunnede slanger den siste veien.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 12, 2007 Hmm.... kappe dem, tror jeg ikke er så bra løsning. Bøye, kanskje... Men skal prøve å få sendt bilen til en kar med løftebukk nå. Med nok klaring under bilen, skal dette la seg gjøre ganske greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...