Div. ting sluttet å virke

Anbefalte innlegg

Var en tur ute med bilen nå.

AC funka da, men da jeg kom ut av butikken, startet bilen.

Ingen ting skjedde, blåste ikke noe luft i det hele tatt..

Det var helt dødt..

Sjekka sikringer , men de var hele..

Kan det være noe med et rele eller no sånt?

Noen som kan ha noe formening om hva det kan være?:confused:

 

Dette er en A6 98.mod 2,4 V6 Ambition..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en tur ute med bilen nå.

AC funka da, men da jeg kom ut av butikken, startet bilen.

Ingen ting skjedde, blåste ikke noe luft i det hele tatt..

Det var helt dødt..

Sjekka sikringer , men de var hele..

Kan det være noe med et rele eller no sånt?

Noen som kan ha noe formening om hva det kan være?:confused:

 

Anbefaler at du tar en sjekk med Vagcom, da finner du fort ut hva som kan være galt.

Det kan være alt fra def. trykkbryter, til sikringer..

 

Veit ikke fremgangsmåten på din bil, men på min (passat b5) så kan jeg trykke "Econ" samtidig med "omluft" og da får jeg opp evt feilkoder på klimaanlegget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke sånn at jeg kan se feilkoder.

Blinklysa mine funker ikke lenger de heller:confused:

Har hatt ut alle sikringer og det var ingen defekte..

Har ikke sånn Vagcom:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har VAGCOM som kan hjelpe med litt?

 

Har blinklysa og vifta i klima anleget noen sammenheng i det hele tatt.

Syns det var litt rart at blinklysa ikke virket heller..

Finnes det noen andre sikkringer noe annet sted enn i sikkringsbksen?

Jeg hadde ut alle, men de så hele ut alle sammen...

Veldig dumt tidspunkt det streika på da,blir liksom ikke så varmt heller...: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det var litt rart at blinklysa ikke virket heller..

 

Har du sjekket om varsellysbryteren fungerer, hadde samme feil tidligere men etter at jeg trykte på brytterene flere ganger så virket blinklysene igjen.

 

Klima har jeg ingen erfaring med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har forsåvidt vagcom, men det er jo et lite stykke unna. Garanterer at det er noen nærmere deg som har dette. En skulle jo tru at det er noe galt med strømtilførselen, jordingsfeil, sikring, gåent relè o.l.-..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er ikke sikkringer hvertfall, har sjekka alle..Vist det ikke er noe sikkringer et annet sted..

Men går klima og blinklys på samme rele? Eller er det noe sammenheng mellom disse noe sted?:confused:

 

Jessheim er ikke langt det vel...:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei for all del, har du lyst å reise oppover så er du hjertlig velkommen. Tenkte bare at det sikkert kunne ordnes med noen nærmere deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei for all del, har du lyst å reise oppover så er du hjertlig velkommen. Tenkte bare at det sikkert kunne ordnes med noen nærmere deg.

 

Hei

Siden du nenvte at du hadde vag com, kunne jeg vært så frekk å spørre om du kunne ha hjulpet meg med å null still service indikatoren:rolleye:

Han jeg kjenner som har vagcom fikk det ikke til. Har en passat 3b

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Siden du nenvte at du hadde vag com, kunne jeg vært så frekk å spørre om du kunne ha hjulpet meg med å null still service indikatoren:rolleye:

Han jeg kjenner som har vagcom fikk det ikke til. Har en passat 3b

 

For å være helt ærlig så har jeg ikke fått til dette selv på min 3B... Fint å ha kompiser på Møller som gjør slikt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått sjekka bilen med Vag-com, men fant ingen feil:confused: :confused:

Takk for hjelpa Jan Tore Aasen..:)

Det kan kanskje være et rele, siden det er 3 ting som bare plutselig ikke funka mer..

Klima anlegget, blinklysa og vindusviskerne er det som kutta ut..

Noen som vet noe om disse tre tinga går på samme rele og evnt. hvor det sitter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut nå i stad at kurvelysa ikke funker heller nå :confused:

 

Så nå er det klima anlegget, blinklysa, vindusvisker og kurvelysa som ikke fugerer...

Noen som har no oversikt over hva de forskjellige releene går til ?

De som sitter bak sikringsboksen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke et felles jorindgounkt eller noe a? Noe må jo disse komponentene ha til felles.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det en ny/ nyere bil? under 3 år og 100k km så er det garanti. bare å kjøre å fikse hos møller.!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke et felles jorindgounkt eller noe a? Noe må jo disse komponentene ha til felles.

Det er det jeg ikke har peiling på.. Derfor håpet jeg på om det var noen her som kunne hjelpe meg..:o

 

 

er det en ny/ nyere bil? under 3 år og 100k km så er det garanti. bare å kjøre å fikse hos møller.!

Det er en 98.mod så det er nok ingen garanti sak...: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan være det relett som sitter under ved varmeaberat vifta. skru ut hanske romet veldig lett.

ellers så kan det være bøsrtene på varmeaberatet... di to tinga har jeg hat blunder med..

 

lyke til:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at folk regner med at han kommer til å kommentere visker bak og bakrutevarme er vel ganske soleklar?

 

EN ting som alle de der har til felles, er at tenninga må stå på for at de skal funke!

Og ergo ligger høyst sannsynligvis feilen i tenningslåsen? Eller bakstykket rettere sagt. Er vel ikke ett helt ukjent fenomen på VAG?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan være det relett som sitter under ved varmeaberat vifta. skru ut hanske romet veldig lett.

ellers så kan det være bøsrtene på varmeaberatet... di to tinga har jeg hat blunder med..

 

lyke til:o

Er det rele bare til vifta, eller har det forbinnelse med noe av det andre som ikke funker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke flink med det elektriske på en bil,, så jeg vet jo ikke engang hvor jeg skal begynne å søke etter feil når jeg ikke vet hvilket rele som går til hva..

Kan jeg begynne fra sikrings boksen, der har jeg jo sjekka alle sikringen og de er hele,,men det er videre jeg ikke er sikkert på hva jeg skal søke på og det sitter jo en del releer bakboksen der.

 

Men det hadde vært det beste om noen hadde hadde en oversikt over alle releene..

Setter en veldig stor takk til den som kan hjelpe med, og evnt. vise meg hvor jeg skal begynne å søke etter feil, når VAG-Comen til Jan Tore Aasen ikke fant noe, da er det ikke lett å vite hvor man skal begynne..¨

Er det noen der med kunskap om dette, hadde jeg satt veldig stor pris på om noen av dere kunne være så snill å hjelpe meg..

Og en annen ting ser man at det er et rele som er gåent?

Så det rareste er at man ikke fant noe på vag-comen heller da..

Da er det jo ikke lett å begynne, og jeg veldig takknemlig i mot all den hjelpen jeg kan få:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda.... Har kommet noen hint lenger opp.... De ble bare tilfeldigvis moderert bort av en overivrig moderator..... Men nå er de på plass igjen!

 

Tenningslås.... Eller bakstykket på denne rettere sagt! Null kontakt der, vil medføre at ting som krever strøm fra tenninga ikke fungerer. Dette er da ting som: Blinklys, Tåkelys, KLIMA, Vindusviskere, Varme i seter, etc, etc.....

 

U see?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda.... Har kommet noen hint lenger opp.... De ble bare tilfeldigvis moderert bort av en overivrig moderator..... Men nå er de på plass igjen!

 

Tenningslås.... Eller bakstykket på denne rettere sagt! Null kontakt der, vil medføre at ting som krever strøm fra tenninga ikke fungerer. Dette er da ting som: Blinklys, Tåkelys, KLIMA, Vindusviskere, Varme i seter, etc, etc.....

 

U see?

 

Oki,, nå skjønte jeg litt mer:)

Er det en del som er lett å bytte?

Åssen ser jeg at den er gåen?

Men er det ikke litt rart at Vag-Comen ikke fant noen ting..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe vanskelig å bytte om det er samme greia som på min.. Da er det først en kontakt bakerst på tenningsdelen, så når du drar av den sitter det igjen en "koblingsboks".. Det er denne det mest sannsynlig er noe feil med.

 

Her er et bilde:

f_a6m_97cc894.jpg

 

Nr. 2 på bildet som er delen det snakkes om.

 

Delenr på aktuell del er: 4A0 905 849 B - om det er den rette bilen jeg har funnet ut at du har! :P (98 Audi A6?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.