Div. ting sluttet å virke

Anbefalte innlegg

Er ikke noe vanskelig å bytte om det er samme greia som på min.. Da er det først en kontakt bakerst på tenningsdelen, så når du drar av den sitter det igjen en "koblingsboks".. Det er denne det mest sannsynlig er noe feil med. Skal se om jeg finner et bilde av det..

 

Jepp det hadde vært fint :)

Må jeg koble noe eller er det bare å sette det sammen igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, jeg skreiv vist samtidig som du la ut bilde..

Men hvordan ser jeg at denne er gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å ta av nr. 8, som sitter enten helt løst eller i noe klipssystem, ingen skruer eller noe sånt, den går det forøvrig mange ledninger inn i, så er ikke så vanskelig å finne den. Så hvis du ser på nr. 2 så ser du en "finne" på den, det er sannsynligvis 2 av disse, og er skrudd fast med noen skruer av noe slag, sannsynligvis fylt med ettellerannet som du må skrape ut for å få skrudd ut skruene.. Dette minner om tegnestiftstoff :P Så når du har skrudd ut skruen(e) der, så er det bare å dra den ut, sette i den nye, sette i skruer, og sette på bakerste del igjen. Tror ikke det skal være noe vanskeligere enn det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, jeg skreiv vist samtidig som du la ut bilde..

Men hvordan ser jeg at denne er gåen?

 

Det ser du ikke, må bare stole på symptomene.. Og høres veldig sånn ut, iom at alle ting som har skjedd noe med, har en kobling gjennom denne. Kan jo selvfølgelig være en ledning ut fra tenninga som er knekt, brent e.l.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser du ikke, må bare stole på symptomene.. Og høres veldig sånn ut, iom at alle ting som har skjedd noe med, har en kobling gjennom denne. Kan jo selvfølgelig være en ledning ut fra tenninga som er knekt, brent e.l.

 

:)

Oki. Da før jeg prøve meg på den i morra..

Takk skal du ha for hjelpa :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit om man sier litt om årsmodell, etc. i første innlegget.

Mange sitter på en del tegninger og ebahn-cd så da er det lettere å prøve å hjelpe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Japp, sant det.. Men var i det hjelpsomme humøret, så leita opp årsmodell på profilen hans! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit om man sier litt om årsmodell, etc. i første innlegget.

Mange sitter på en del tegninger og ebahn-cd så da er det lettere å prøve å hjelpe!

 

Ja jeg unskyld glemte vist det ja..

Det er en A6 98.mod 2,4 V6 Ambition..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å ta av nr. 8, som sitter enten helt løst eller i noe klipssystem, ingen skruer eller noe sånt, den går det forøvrig mange ledninger inn i, så er ikke så vanskelig å finne den. Så hvis du ser på nr. 2 så ser du en "finne" på den, det er sannsynligvis 2 av disse, og er skrudd fast med noen skruer av noe slag, sannsynligvis fylt med ettellerannet som du må skrape ut for å få skrudd ut skruene.. Dette minner om tegnestiftstoff :P Så når du har skrudd ut skruen(e) der, så er det bare å dra den ut, sette i den nye, sette i skruer, og sette på bakerste del igjen. Tror ikke det skal være noe vanskeligere enn det :)

 

Var og kjøpte den delen i dag, men det var ikke den. Blei litt glad jeg da, og håpa at det var kun den..

Var jo ikke så gæærnt å bytte heller etter jeg hadde fått av dekselet rundt rattstammen. Det var det værste å få av

Men nei da det skulle ikke være så enkelt nei...

Så det endte med at jeg skrudde ut hanskerommet og panelet under rattet på førersia..

Får å se etter om dett var noe der jeg kunne se, ut og inn med releer for å teste.

Ingen ting skjedde, så målte jeg strømmen på kabelen som kommer inn i vifta. Der var det jo ikke noe strøm, hadde ikke forventa det heller da..

Tok og målte i sikringsboksen og der var det strøm...

Så feilen må ligge et sted mellom sikrings boksen og de tinga som ikke funker, men HVOR..

Jeg skjønner hvertfall ikke noe, så jeg må vel levere den på verk. regner jeg med..

Men der er det sikkert kort vente tid. Jeg har ikke tid til å vente, det går jo ikke ann og kjøre når det er varmt og ikke om det regner

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det er felles pluss og jord til alt som har med tenningsbakstykket å gjøre, så det virker rart.. Er kanskje noen som vet det bedre enn meg, men jeg kan tippe at om det ikke er det, så er det en svidd, knekt eller ødelagt ledning etteller annet sted.. Hvis ikke må jeg si at jeg er ganske blank. :(

 

Men det du sier er at hvis du f.eks skrur på vindusviskere, så er det strøm på den sikringen, så dermed er det mest sannsynlig strøm fra batteri, gjennom bryter og til sikringer.. Og at det ett eller annet sted på veien fra sikring til f.eks viskermotor så er det brudd? Da må de jo alle de tinga ha et felles punkt etter sikringsboks et sted. Men hvor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt å knotet litt med etka nå, og fant ut hvor rele for 'styreenhet for multifunksjonsratt' sitter.. Det skal være releplass 7+8/609 står det..

 

Skal være delenr 4B0 907 487 (E?) Er ikke 100% sikker på at det er dette, men hvis du ringer Møller eller noen andre som kan fortelle deg akkurat hva dette releet styrer, så får du hvertfall kanskje en pekepinn på det. Fant ikke noen egne releer for enkeltfunksjoner som vindusviskere, ac osv.. Så ring de å hør, kanskje de også vet noe mer om du spør de.. Spør om å få prate med en verkstedsjef ting, eller en som har peiling på din bil :) Så får du poste her hva de sier, og om det evt. funker om du finner ut at du skal prøve det! Håper for din del det ikke er noe vanskeligere enn det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 99% sikkert X-relé'et ditt som kødder.

Husker ikke nummeret på det desverre, men det vet møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 99% sikkert X-relé'et ditt som kødder.

Husker ikke nummeret på det desverre, men det vet møller.

 

X-releet, er det det samme som jeg snakker om? :P Eller hva er det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

X-releet, er det det samme som jeg snakker om? :P Eller hva er det?

 

Det relé'et du prater om er jeg ikke sikker på, men det hørses ikke så logisk ut at det skal være problemet

 

Det relé'et jeg sikter til heter "X-relé"

Det er relé for en X-kursen i ledingsnettet (evt klemme.X)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da får jeg ut i dag og sjekke litt releer: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det fiksa, det var et rele..

Takk for hjelpa folkens :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det ikke var noe værre.. Hvilket rele var det osv, vet du det? Så man vet det til en annen gang evt. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det ikke var noe værre.. Hvilket rele var det osv, vet du det? Så man vet det til en annen gang evt. ?

 

Det var det X-relè som det er snakk om lenger oppi tråden her..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.