#1 Skrevet Juni 8, 2007 Hi! Jeg har nå byttet motor i bilen, pga altfor høyt oljeforbruk, selv etter overhaling av begge toppene. (V8 ABH). Tyder på sylinder/oljeringer feil altså. Med denne motoren blåryker det ikke lenger fra eksosen. Tok en scan med vag-com i dag, og fikk opp et par feil: 2 Faults found: 00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60) 30-10 - Open or Short to B+- Intermittent 01257 - Idling Speed Stabilization Valve (N71) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent Noen som vet hva dette betyr? Motoren går fint, men jager litt på turtallet ved akselerasjon. (Lambda?) Jeg slettet feilene, men skal ta en ny scan i senere, for å se om de er kommet tilbake. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2007 Hi! Da har jeg endelig fått tatt en ny scan med vag-com, men fikk ikke opp noen feil denne gang. Likevel føler jeg at motor "holder litt igjen" ved akselerasjon! Spesielt ved 2-3K rpm. Den "jager" som sagt også litt på turtallet når jeg kjører. (Ikke på tomgang). Plugger, olje/filter og luftfilter er nytt, og motor er lettstartet, og fusker ikke. Det er ikke noe stort problem dette, men jeg vil jo at motor skal gå så fint som mulig! Kjøpte noe innsprøytnings-rens i dag, men har vel ikke helt tro på at det hjelper mot dette... Hvis det er noen "V8 eksperter" som har tanker om hva som kan forårsake dette, hadde det vært hyggelig å høre fra dere! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 20, 2007 Skulle nesten tro at den ikke får nok bensin ved lave turtall og belastning på motor... Fatter ikke dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 20, 2007 Hadde lignende problem på min S4 4.2, det forsvant etter bytte av bensintrykksregulator og lambdasonde. Sannsynligvis var sistnevnte kilden til problemet, men trykkregulatoren er det heller ikke helt ukjent at "tuller" etter en del år.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 20, 2007 Hadde lignende problem på min S4 4.2, det forsvant etter bytte av bensintrykksregulator og lambdasonde. Sannsynligvis var sistnevnte kilden til problemet, men trykkregulatoren er det heller ikke helt ukjent at "tuller" etter en del år.. Okei. Takk for svar! Må vel bare prøve å kjøpe en ny sonde. Men rart jeg ikke får opp noe feil på den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 20, 2007 Den elektronikken er vel litt for gammeldags til å fange opp att den sonden fusker/virker ikke. Trenger ikke komme feilkode selv om den er synderen altså. Og det går ann å måle litt på den før du kjøper ny. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 21, 2007 Begge ledningene til min lambda på 95 S6 4,2 lå i gods (drivakselen) uten noen som helst feilkode =) Et annet tips er bensinfilteret. Jeg opplevde at innmaten løsnet i mitt, og tydeligvis blokkerte for bensintrykket. Faderns S6 4,2 var periodevis lat, og det viste seg å være en fjuskende hallgiver. Den ga dog feil i diagnose. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 21, 2007 Hei! Takk for inspill karer! Jeg byttet lambda sonden i kveld, og det ble en klar forskjell. Trekker mye jevnere nå. Skal test kjøre litt mere i morgen også, men foreløpig ser det bra ut! Den gamle satt fast som bare juling, men kom ut til slutt. Den var godt dekket av sot... Jeg slettet feillageret etterpå, det lå inne med ox/lambda feil etter bytte, så får vi se om ikke vi er kvitt den nå. Takk igjen alle sammen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...