#1 Skrevet Juni 8, 2007 Når jeg kjøpte bilen for et års tid siden så fungerte airconditionen fint, men iløpet av vinteren så har det sluttet å blåse kald luft. Og siden det er så jævla vart nå, så tenkte jeg det var på tide å fikse det Så nå har jeg akkurat vært og fylt på kjøle stoff men det ser ikke ut til å hjelpe det spor Fortsatt like forbannet varm luft som kommer ut av annlegget De trykktestet annlegget, og sa det var tett og fint, men der var ikke en dråpe kjølestoff igjen da de fylte på... kan kompressoren ha tatt skade av å gå uten veske i systemet? Noen som har noen andre tips på hva det kan være? Bilen er en a4 b5. Takk for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 8, 2007 Sjekk sikkerhetsventilen på kompressoren. En liten sak som oftest sitter på baksiden av den. Om membranen er sprengt kan det tyde på defekt kompressor. Sjekk også om innslaget slår inn ved aktivering av klimanlegget. Få lest av feillageret med vag-com e.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 8, 2007 varm luft uansett.. samme temp ca liksom? spjeldmotor mellom kald å varm luft? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 9, 2007 Ca samme temp som ute liksom... med det samme jeg fikk igjen bilen så var det litt kjøling i det, men etter ca en halv dag så var det tilbake med det gamle Har ikke vag-com, men jeg sjekket obd inn på klimaen og ser at jeg har feilkodene 15,5 og 15,7. Noen som vet om dette kan vere kilden til mine problemer? mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 9, 2007 Ca samme temp som ute liksom... med det samme jeg fikk igjen bilen så var det litt kjøling i det, men etter ca en halv dag så var det tilbake med det gamle Har ikke vag-com, men jeg sjekket obd inn på klimaen og ser at jeg har feilkodene 15,5 og 15,7. Noen som vet om dette kan vere kilden til mine problemer? mvh Geir 15.5 og 15.7 er iallefall "luftflödesmotorn" som sitter fast eller ikke får stilt seg.. Men usikker på om det er direkte feilen... Kunne vært greit å slettet de feilkodene, grunninnstilt alle spjeldene og sett om det hjalp... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 9, 2007 Jeg fikk slettet feilkodene, men de kommer igjen etter ca 10 min kjøring Kjente etter om selve airconditionen går, og ser at reimen går rundt og at motoren blir varm, men de to rørene som går ut fra den er like varme som selve motoren. Skal ikke et av de være kjølestoff i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 9, 2007 Jeg fikk slettet feilkodene, men de kommer igjen etter ca 10 min kjøring Kjente etter om selve airconditionen går, og ser at reimen går rundt og at motoren blir varm, men de to rørene som går ut fra den er like varme som selve motoren. Skal ikke et av de være kjølestoff i? Det ene skal iallefall være kaldt... Dugger på mitt nå om dagen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...