#1 Skrevet Juni 9, 2007 Når jeg vrir om nøkkelen så piper den en tre, fire ganger og et tegn komer opp i kjørekomp.. (!) dette tror jeg! Noen som veit hva det betyr og hva som kan være galt.. Det er nok bremsevæske på bilen og ikke slitte klosser!.. mvh Thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 9, 2007 bomba? husker ikke helt hvordan det funker men kan teste det. Vist du søker finner du sikkert noe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 9, 2007 bomba? husker ikke helt hvordan det funker men kan teste det. Vist du søker finner du sikkert noe... Mulig det..hvordan ser den ut?! En svart rund ball som sitter ganske langt nede til venstre i motorrommet?? Pedalen pulserer liksom no jævli når du trår på den!!.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 10, 2007 Kan være "bomba" ja. Denne har form som en tegneseriebombe og ligger nede til venstre ja. Den skal hjelpe til å holde trykk i systemet selv om motor stopper osv. Små tester: 1.Skru av tenninga. Trykk på pedalen til den blir hard. Under 10 trykk= Mulig gåen bombe (pass på bremsevæske-beholderen-det kan sprute ut.) 2. Hold jevnt hardt press på pedalen mens du står stille eller triller litt, hvis lyset kommer på, eller pedalen kjennes rar ut (som uten forsterker) , kan bomba være lekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 10, 2007 Kan være "bomba" ja. Denne har form som en tegneseriebombe og ligger nede til venstre ja.Den skal hjelpe til å holde trykk i systemet selv om motor stopper osv. Små tester: 1.Skru av tenninga. Trykk på pedalen til den blir hard. Under 10 trykk= Mulig gåen bombe (pass på bremsevæske-beholderen-det kan sprute ut.) 2. Hold jevnt hardt press på pedalen mens du står stille eller triller litt, hvis lyset kommer på, eller pedalen kjennes rar ut (som uten forsterker) , kan bomba være lekk. Men pedalen pulserer uansett.. om motren går eller ikke.. Den varsellampa lyser så fort jeg vrir om tenninga!.. Når jeg trår den inn så er det enten luft eller bremsevæske som lekker et sted.. like før pedalen er helt i bånn.. Men så ligger det ikke noe bremsevæske på gulvet etter jeg har trådd og trådd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 10, 2007 Det samme tegnet vil også dukke opp ved for lite servo-olje (husk riktig type olje ved etterfylling), og ved feil på trykkgiveren på bremsesylinder, eventuelt ved for lavt servotrykk, men det burde du ha merket på andre måter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 11, 2007 Det samme tegnet vil også dukke opp ved for lite servo-olje (husk riktig type olje ved etterfylling), og ved feil på trykkgiveren på bremsesylinder, eventuelt ved for lavt servotrykk, men det burde du ha merket på andre måter. Servo'n funker som bare det den!.. Lett og fin! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 11, 2007 Ok... Hvis du ser på bremsesylinderen din, på den siden som vender mot motoren, så har du en trykkføler som det går to ledninger inn på. (bortsett fra det ser den ut som en helt vanlig oljetrykksføler) Prøv å nappe av en av de to ledningene, og se om problemet blir borte. Men hvis problemet er der med en gang du setter på tenninga, altså FØR du starter bilen, vil jeg tippe på lite bremsevæske eller servo-olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 12, 2007 Ok... Hvis du ser på bremsesylinderen din, på den siden som vender mot motoren, så har du en trykkføler som det går to ledninger inn på. (bortsett fra det ser den ut som en helt vanlig oljetrykksføler) Prøv å nappe av en av de to ledningene, og se om problemet blir borte. Men hvis problemet er der med en gang du setter på tenninga, altså FØR du starter bilen, vil jeg tippe på lite bremsevæske eller servo-olje. Det er nok bremsevæske og servoolje!.. Ingen flere tips?!.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 15, 2007 Nå har jeg bytta bomba og bremsevæskebeholderen men jævla lampa piper fortsatt like mye.. Hva kan det være?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 15, 2007 Nå har jeg bytta bomba og bremsevæskebeholderen men jævla lampa piper fortsatt like mye..Hva kan det være?? hehe, min lampe har lyst og lyst og det har pipt i hytt og pine i over 1år, du lærer deg å leve med det: rolleyes hva betalte du for trykkakumulatoren?(bomba) Den skal vist koste noen kroner den, vist du har kjøpt en brukt en skal ikke du vær så sikker på at den funker, dette er en stor svakhet hos audi. har ikke sittet i en audi enda som ikke har den j.... pipelyden og dette tegnet(!). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 15, 2007 koster 138 euro hos CAC hvertfall, blir vel ca, 1100kr + frakt og moms. ganske så vanlig problem. men det går jo ann å sette på en nippel og fylle den med gass igjen da. Står guide til dette på nordicaudi.se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 15, 2007 hehe, min lampe har lyst og lyst og det har pipt i hytt og pine i over 1år, du lærer deg å leve med det: rolleyes hva betalte du for trykkakumulatoren?(bomba) Den skal vist koste noen kroner den, vist du har kjøpt en brukt en skal ikke du vær så sikker på at den funker, dette er en stor svakhet hos audi. har ikke sittet i en audi enda som ikke har den j.... pipelyden og dette tegnet(!). Hadde en på coupe'n som jeg vraka for ei stund sia!.. Å den funka den, så da får jeg vel bare leve med det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 15, 2007 Hadde en på coupe'n som jeg vraka for ei stund sia!.. Å den funka den, så da får jeg vel bare leve med det! Har hatt to Audier med sånn og har tatt ut den pæra i begge... greit å fjerne den før evt. eu-kontroll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 15, 2007 Har hatt to Audier med sånn og har tatt ut den pæra i begge... greit å fjerne den før evt. eu-kontroll så vis det (!) tegnet kommer upp en gang eller no på eu kontroll så går den ikke gjennom? .......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 16, 2007 det vet jeg ingen ting om, men hvis jeg husker riktig så var den vel kanskje sånn at den blinket hvis man holdt hardt på bremsen. ABS pæra røk også ut.. hehe. en annen sak, men vet det er 2er feil hvis ABS lampa lyser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 16, 2007 Mener jeg skrev det ett stykke lenger opp i tråden her, men har du sjekket den trykkføleren som sitter på hovedbremsesylinderen? På den sida som er mot motoren. Kan jo være at du har en kortslutning i den. Kan jo også være så simpelt som at nivåbryteren til servoolja er defekt. Kan jo prøve å nappe av den pluggen og se. Nivåbryter på bremsevæske? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 28, 2007 Drar opp igjen en gammel tråd, min lampe lyser og jeg har da fått høre at det kan være 2 ting, bomba er sliten og orker ikke mer. Pen måte og si at den er snart ferdig. Og det kan være at servo pumpa ikke klarer og gi det trykket den skal hvis det er lekkasje på bolten på toppe av den.. Så jeg skal da prøve dette først, for den koster 50kr eller noe,men bomba koster litt mer.. skal også måle og se hvor mye trykk som går inn osv.. Men noen som har peiling på hvem av "bombene" jeg kan kjøpe på CAC sine sider? Bilen min er en Audi S2 1991 modell, og det står ikke s2 før i fra 1992. http://sites.internet.lu/folders/customautocraft/typeB3-B4_80_90_S2_RS2.htm Takker på forhånd for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 28, 2007 Hva er chassisnr dit?(kan sjekkes på meca.no eller mekonomens hjemmesider). WAUZZZ8BZ?AXXXXXX Der spørsmålstegnet står skal bokstaven som viser prosuksjons-årstall stå. 90'=L, 91'=M. Men her er det de siste seks siffer som er viktige. Har du før 100000 skal du ha gammel type, etter 100001 er det ny. Disse ble vel også byttet gradvis ut såvidt jeg husker, det betyr at audi ikke vet hva som sitter i hvilken bil:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 29, 2007 Hva er chassisnr dit?(kan sjekkes på meca.no eller mekonomens hjemmesider).WAUZZZ8BZ?AXXXXXX Der spørsmålstegnet står skal bokstaven som viser prosuksjons-årstall stå. 90'=L, 91'=M. Men her er det de siste seks siffer som er viktige. Har du før 100000 skal du ha gammel type, etter 100001 er det ny. Disse ble vel også byttet gradvis ut såvidt jeg husker, det betyr at audi ikke vet hva som sitter i hvilken bil:) WAUZZZ8BZMA010837 er mitt chassi nr. Så da skal jeg ha etter ny type. Men skal jeg ha fra 80/S2 eller 80/90/Coupe ? 80 / 90 / COUPE 1988-1991 BEFORE VIN ->8A-L-100000 CAC892061-C € 138.00 80 / 90 / COUPE 1988-1991 AFTER VIN 8A-L-100001 -> CAC452061-D € 138.00 80 / S2 1992-1996 BEFORE VIN ->8A-L-100000 CAC892061-C € 138.00 80 / S2 1992-1996 AFTER VIN 8A-L-100001 -> CAC452061-D € 138.00 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 29, 2007 Det er jo samme delen;) Sjekk delenr hans. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 29, 2007 Det er jo samme delen;)Sjekk delenr hans. Jeg så det nå Vært våken og på jobb i for mange timer Takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...