Hakking/klakking ved gasspådrag med sving, 80 Quattro..

Anbefalte innlegg

Hei..

Har et problem med 80 Quattroen min.. Det klakker fælt i noe i forstillinga når jeg har sving og gir litt gass i 1. og 2. gir.. Trenger ikke være mye gass heller. Hadde lignende problem, men skiftet ytre drivledd, da var det borte, og dette er vel ca 9 mnd siden ble gjort.. Det skal vel holde lengre enn dette? Noen andre ting som kan være slitt? Det klakker ikke ved gasspådrag rett frem, bare ved sving. Mulig det er bare ved sving til venstre også, når jeg tenker meg om. Noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det høres veldig ut som om du har et gåent drivledd igjen, i å med at det bare kommer når du svinger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, rart at det skal bli slitt så fort.. Kan jo evt. være noe annet som gjør at det til at leddet blir kaputt! Og forresten, drivledd/drivknute - samme tingen? Eller tar jeg feil da? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du smøra for lite fett i lageret når du skifta sist. Hvis du i tillegg er litt hard på spideren så ryker de med en gang. Lagrerene må mettes skikkelig når du smører de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, rart at det skal bli slitt så fort.. Kan jo evt. være noe annet som gjør at det til at leddet blir kaputt! Og forresten, drivledd/drivknute - samme tingen? Eller tar jeg feil da? :P

det er samme tingen ja;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, var stefaren min som skifta det, da jeg ikke hadde tid, og han sa han hadde pressa inn mye.. Får prøve å åpne og dytte i mer, om det ikke allerede er for sent, som det kanskje mest sannsynlig er..

Sånn går det når man ikke gjør det selv! : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet du begge da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hver drivknute skal ha ca 90-100 gram fett, og pass på at du får tak i riktig type fett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, skiftet ikke begge, bare høyre side, da denne var problemet, og det virker det som denne gangen også.. Pleier det ikke følge med fett med knutene? Jeg vet ikke, siden jeg ikke skiftet de :\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.