10vT har ikke tomgang... (mc)

Anbefalte innlegg

Har hatt motoren ute for clutch bytte, og nå vil den ikke starte... (bilen 1986 A100 tq)

Når jeg vrir om tenninga så kan jeg ikke høre bensinpumpa...

Bilen startet et par ganger da bensinpumpa plutselig dura, men da virket ikke turtelleren...

Så plutselig så virker ikke bensinpumpa igjenn.

Hva for en føler er det som gir signal om at bensinpumpe o.l skal starte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er hjerna som styrer bensinpumpa på MC. Hjerna er avhengig av signal fra hallgiver og toppunktsføleren på svinghjulet for å starte pumpa.

Signalet fra disse må være syncront for at det skal funke.

(Konta NOE med dette når pinnen på svinghjulet til toppunktsføleren var knekt...)

Jan Brede

Edit: setr nå at du har hatt ute motoren (JA jeg er litt treg ;) ) Skru ut svinghjulsfølerene som sitter på venstre side på motoren med 2stk 6mm umbrako.. sveiv deretter motoren forsiktig rundt med en pipe på veiva.. mens du kjenner med fingeren nedi hullet til følerene.. der burde det være en pinne ett sted. Denne skal da sitte fremover mot motoren ut fra svinghjul

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hepp

Da har jeg sjekket at pinnen er der og fått start på motoren, men den går ujavnt og har ikke tomgang...

Turtelleren fungerer heller ikke...

Har målt ut tomgangs føleren og den så grei ut...

Har en følelse av at om jeg får turtelleren i gang så kommer tomgangen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å justere på fordeleren ?

Om ikke så er jo falskluft veldig vanlig ved slike problemer.. (Dog ikke turtellerproblemer)

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å justere på fordeleren ?

Om ikke så er jo falskluft veldig vanlig ved slike problemer.. (Dog ikke turtellerproblemer)

Jan Brede

Jupp, men tar jeg fordeleren fra grunninnstilling så starter ikke bilen...

Kan ikke se noen vacuum lekasjer heller...

Er det noe som skal kobles fra fordeleren for at jeg skal få justert tenninga riktig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg den til og gå på tomgang noen sekunder men den går bare og jager til den stopper...

Kan det ha noe med registerreima og gjøre?

Har hatt den av og det er mulig at den sitter en tann feil...

Men kan det gjøre dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forsket litt til og blendet motorbremsen (se i rød ring på bilde) da den står pip åpen uansett...

Hva styrer denne?

Kan det ha sammenheng med at turtelleren ikke fungerer?

blendet.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.